مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان از تحقق فراتر از تعهد تعیین شده اشتغال در استان خبر داد.

خلیل احمد سلامی گفت : طی سال‌های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ با تلاش‌های صورت گرفته، توانستیم فراتر از میزان تعهد اشتغال تعیین شده در استان، اشتغال ایجاد کنیم که براساس بررسی صورت گرفته، ۸۵ درصد اشتغال ثبت شده مورد تایید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اتفاقات بسیار خوبی در حمایت از بخش تعاون صورت گرفته است به گونه‌ای که در مرحله اول ۲ هزار میلیارد تومان، در مرحله دوم سه هزار میلیارد تومان و اخیرا هم هشت هزار میلیارد تومان برای حمایت از حوزه تعاون تعریف شده که از این میزان، ۲ هزار میلیارد تومان برای حوزه مسکن کارگری است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: این آمادگی را داریم برای حمایت از قشر آسیب پذیر کارگران مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان جدای از تسهیلاتی که از طریق راه و شهرسازی به کسانی که تحت پوشش قانون کار هستند، پرداخت شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه اجتماعی نیز، گفت: اتفاقات بسیار خوبی در دولت سیزدهم در حوزه معاونت اجتماعی با توجه به تلاش‌های رئیس جمهور فقید و در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه رخ داد، مبلغ یارانه نقدی هر نفر از میزان ۴۵هزار و ۵۰۰ تومان برای دهک‌های یک تا سه به میزان ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهار تا نُه هم ۳۰۰هزار تومان افزایش یافت. کودکان زیر ۲ سال دهک‌های یک تا سه و کودکانی که نیاز به حمایت غذایی بیشتری داشتند و در خانوار‌های دهک‌های یک تا هفت بودند بصورت ویژه‌تر دیده شدند.

سلامی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم اجرای طرح کالابرگ الکترونیک بود و در این زمینه نیز بالغ بر ۱۳۰۰میلیارد تومان، دولت در حمایت از اقشار آسیب پذیر دهک‌های یک تا هفت تحت عنوان کالابرگ الکترونیکی ازسبد امنیت غذایی از اقشار آسیب پذیر سیستان و بلوچستان حمایت کرد

وی تاکید کرد: ماموریت اصلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار است از این جهت، برای نخستین بار در دولت سیزدهم حق تاهل به حقوق و مزایای کارگران افزوده شده است.

سلامی افزود: در ابتدای سال گذشته، زمان پرداخت معوقات کارگری سیستان و بلوچستان بالای ۶ ماه بود که با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به وضعیت اقتصادی این مدت در پایان سال به ۲.۵ ماه کاهش یافت.

وی با اشاره به کاهش حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: این استان در حوزه ایمنی جزو استان‌های برتر کشور و صاحب امتیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار