مدیر کل پست سیتان و بلوچستان از قبول، رهسپاری و توزیع بیش از ۱ میلیون و ۳۳۶ هزار مرسوله پستی در سه ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

 هدایت اله کرد مدیر کل پست استان سیستان و بلوچستان به تشریح اقدامات پست استان در سه ماهه نخست امسال در حوزه‌های ترافیک؛ کیفیت؛ تجارت الکترونیک و بازاریابی پرداخت و اظهارداشت: پست استان در سه ماه اول امسال  ۵۲۱۸۴ مرسوله به مقصد سایر استان‌های کشور صادر کرده که تعداد ۳۰ مرسوله به خارج از کشور ارسال شده است .


مدیر کل پست استان با اشاره به اینکه در ۳ ماهه اول امسال بالغ بر ۶۳۵/۸۱۴ مرسوله به استان وارد شده است افزود: ۴۰ درصد از حجم مرسولات وارده به استان شامل بسته و امانت پستی می‌باشد و در مجموع بیش از ۱ میلیون و ۳۳۶ هزار مرسوله پستی در استان قبول، رهسپار و یا توزیع شده است.


وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ میزان قابل توجهی از مرسولات حوزه تجارت الکترونیک کشور به استان واصل و تحویل گیرندگان شده است افزود: در سه ماهه اول امسال ۱۰۰۳۴۲ مرسوله تجارت الکترونیک به استان واصل شده که نسبت به مدت مشابه سال بیش ز ۷۹۵۹۲ مرسوله بوده است که ۷۹ درصد رشد داشته است.


هدایت اله کرد درخصوص سرویس احراز نشانی گفت: این سرویس خدمتی است برای احراز یا عدم احراز اقامت اشخاص حقیقی یا حقوقی در مکانی که به پست اعلام شده است که تمامی فرآیند‌های مربوط به احراز نشانی الکترونیکی بوده و سند فیزیکی ارائه و یا اخذ نگردیده و تنها موزع برای احراز اعلام شده افراد در مکان ثبت شده مراجعه مینماید.


وی ادامه داد: در سه ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۳۵۹۳۰ درخواست توسط پست استان احراز هویت مکانی و تایید شده است که در سال ۱۴۰۲ تعداد این درخواست ۳۲۳۳۳ میباشد که نشان از رشد ترافیک دارد.


مدیر کل پست استان درخصوص حل مشکل فضای مبادلاتی افزود: این اداره کل از ابتدای سال ۱۴۰۲ اقدام به ایجاد مرکز مبادله و لجستیک مرسولات پستی جنوب شرق (تفتان) در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع نموده و این مرکز با کمک ستاد شرکت ملی پست به نوار نقاله و دیگر امکانات بارگیری و تخلیه و تجهیزات فناوری تجهیز شده است. 


وی افزود:  شهرستان‌های زابل، خاش، سراوان و ایرانشهر را علاوه بر افزایش فضای مبادلاتی به نوار نقاله برای بارگیری و تخلیه تجهیز نموده اند. 


وی درخصوص بهنگام سازی کدپستی عنوان کرد : استان سیستان وبلوچستان دومین استانی پهناورکشور با مساحت ۱۸۰۰۰۰ کیلومترمربع و دارای ۲۶ شهرستان و ۴۷ بخش و تراکم جمعیتی ۱۳ نفر در هر کیلومترمربع است در حالی که میانگین تراکم جمعیتی کشور ۵/۴۸ نفر میباشدکه اداره کل پست استان باتوجه به تغییرات ساختار تقسیمات جغرافیایی و افزایش شهرستان‌ها اقدام به تفکیک کد‌های پستی شهرستان‌های جدید از شهرستان‌های قبلی نموده و تاکنون در تعداد ۱۴۱ روستا با اجرای ژئوکد و جی نف تعداد ۹۵۱۳ پلاک آبی نصب نموده است همچنین در نقاط شهری میرجاوه و اسفندک و بنجار با همکاری شهرداری اقدام به نصب تعداد ۱۴۵۰۰ پلاک آبی نموده است.

وی ادامه داد: درشهرستان‌های چابهار، زابل، خاش، هیرمند و زاهدان بهنگام سازی کد‌های پستی درحال انجام و رایزنی‌های لازم با شهرداری‌های تعداد از شهرستان‌های بهنگام شده جهت نصب پلاک آبی صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.