سرپرست اداره کل پست استان سمنان گفت: میزان توزیع موفق مرسه‌های پستی در این استان بیش از ۹۶ درصد و در حد شاخص کشوری است.

محمدحسن آقایی سرپرست اداره کل پست استان سمنان گفت: پست استان سمنان حدود ۹۶ درصد توزیع موفق دارد که استاندارد کشوری هم همین رقم است و درصد توزیع ناموفق در پست استان سمنان کمتر از پنج درصد برآورد می‌شود.

وی یادآور شد: عمده توزیع ناموفق مرسوله‌های پستی در استان سمنان مربوط به کارت سوخت و کارت خودرو بود که با تلاش توزیع‌کنندگان این مساله برطرف شد.

وی هدف امسال پست استان سمنان را ارتقای شاخص موفقیت توزیع مرسولات دانست و افزود: اقدام‌های موثر و موفق پست استان سمنان به تازگی راه اندازی خط پستی تهران- دامغان- شاهرود- میامی بود و خط پستی جدید فقط در استان سمنان و شهر ساوه اتفاق افتاد.

آقایی تاکید کرد: در خط پستی جدید از تهران به شرق استان سمنان، مرسوله‌های پستی به صورت روزانه توزیع می‌شود و از توقف یک روزانه محموله‌ها در مرکز استان جلوگیری می‌شود که این امر در تحویل سریع کالا بسیار موثر است.

سرپرست اداره کل پست استان سمنان، تسریع در روند پلاک‌کوبی پستی را از نیاز‌های پستی استان برشمرد و افزود: در استان ۵۵ درصد خانه‌ها دارای کدپستی و پلاک شهری است. در صورت تامین اعتبار این آمادگی برای رساندن این شاخص به ۱۰۰ درصد و تکمیل روند پلاک‌کوبی وجود دارد.

وی عمده مساله پلاک کوبی پستی را شهر‌های استان سمنان عنوان و اضافه کرد: در شهرک‌های جدید شهر‌های سمنان و شاهرود و دامغان باید این روند تسریع شود، زیرا از جمله حقوق شهروندی است. پلاک کوبی از وظایف شهرداری‌ها است، ولی منفعت عمومی دارد و اکنون در توزیع بسیاری از مرسوله‌ها موّزعین به صورت تجربی بسته‌ها را توزیع می‌کنند.

وی بیان کرد که در روستا‌های شاهرود و میامی بیش از ۹۰ درصد پلاک‌کوبی پستی انجام شده است و ضعف استان در این زمینه در نقاط شهری است.

آقایی یادآور شد: پلاک‌های پستی جدید دارای «رمزینه پاسخ سریع» یا کد کیو آر (QR code) و هوشمند است و برای سایر دستگاه‌های اجرایی قابلیت استفاده در مباحث تخصصی دارد و اکنون تا ۲ هزار پلاک در شاهرود هوشمند شده و این روند در دیگر شهر‌ها در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.