رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: مشارکت دوره دوم چهاردهمین مرحله انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد نسبت به مدت زمان مشابه در دور اول سه درصد افزایش یافته است.

علی‌اکبر عزیزی رئیس ستاد انتخابات استان یزد، ظهر امروز با حضور در اتاق خبر ستاد انتخابات استان، گفت: مشارکت اقشار مختلف در استان یزد تا ساعت (۱۳:۵۵) نسبت به مدت زمان مشابه در دوره اول انتخابات بیش از سه درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که طبق قانون انتخابات اخذ اثرانگشت از شهروندان در دستگاه احراز هویت ممنوع است، افزود: نگارش مشخصات کامل نامزد مورد نظر در برگ تعرفه رأی ضروری است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در خصوص فعالیت شعب سیار در استان یزد نیز، گفت: شعب سیار بعد از اتمام مأموریت فعلی که استقرار در واحد‌های صنعتی و معدنی است در فرمانداری و بخشداری‌ها مستقر خواهند شد و شهروندانی که امکان حضور در شعب ثابت را ندارند، می‌توانند با تماس تلفنی تقاضای اعزام تیم سیار را بدهند.

عزیزی در خصوص تخلفات انتخاباتی نیز تأکید کرد: هرگونه تبلیغ و یا تخریب نامزد‌های ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی توسط نماینده نامزد‌ها تخلف بوده و با آن برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهد تخلف انتخاباتی توسط نماینده نامزد‌های مستقر در شعب اخذ رأی در مرحله اول تذکر و در نهایت منجر به اخراج متخلف از شعب اخذ رأی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در پایان گفت: با توجه به مراجعه افراد کم سواد یا ناتوان در نوشتن رای در شعب اخذ رای عوامل شعب به هیچ وجه مجاز به نوشتن رای برای دیگران نیستند و این افراد باید با فردی مورد اعتماد از خانواده خود در پای صندوق‌ها حضور یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.