دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی وزارت کشور، جمعیت هلال احمر، مسئولیت کمیته امداد و نجات اربعین را بر عهده دارد و در این خصوص تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

یعقوب سلیمانی در چهارمین کنگره «سلامت در اربعین» که امروز، چهارشنبه، ۱۳ تیرماه در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شد، اظهارکرد: نهضت انقلاب اسلامی در تداوم انقلاب امام حسین است و ما امروز برگزاری چهارمین کنگره سلامت در اربعین را به فال نیک می‌گیریم.

وی گفت:‌بیش از ۱۳۰۰ سال از واقعه کربلا می‌گذرد، اما این واقعه مورد افتخار ما به حساب می‌آید. کربلا، جلوه‌گاه حقیقت است و تجلی حماسه‌ها به حساب می‌آید و به روح و حماسه، جان تازه می‌بخشد. اربعین، آینه بازتاب‌دهنده حماسه‌ها است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه رهبری، ظرفیت امت‌های اسلامی را در کانون توجه قرار داده، اظهارکرد: اگر ظرفیت‌های امت‌های اسلامی مجتمع شود، امت اسلامی، تمدن بزرگ اسلامی را به جوامع بشری نشان خواهند داد. امت‌های اسلامی با برگزاری کنگره‌های علمی در نظر دارند تمدن بزرگ اسلامی را به جوامع بشری نشان دهند.

وی ادامه داد: بنابراین رشد ابزار عقلانیت و فضای معنوی باید در کانون توجه قرار گیرد. همچنین تمدن‌سازی نیز باید در کانون توجه باشد. مراسم اربعین می‌تواند یک ابزار گویا برای تحقق تمدن‌سازی باشد.

سلیمانی با اشاره به برگزاری کنگره سلامت در اربعین گفت: این کنگره می‌تواند به تمدن‌سازی اربعین بسیار کمک کند. چهارمین دوره کنگره سلامت در اربعین در حال برگزاری است برگزاری ادوار گذشته این کنگره بیانگر این است که این رویداد دارای پتانسیل عظیم برای ایجاد تمدن‌سازی اربعین است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: حل مسائل و مشکلات حوزه سلامت در اربعین و ارائه الگوی مناسب برای پژوهش‌های کاربردی از دستاورد‌های کنگره سلامت در اربعین به حساب می‌آید. همچنین برگزاری کنگره سلامت در اربعین بیانگر این است که رویکرد علمی نسبت به مسائل حوزه سلامت اربعین داریم. همچنین به دنبال تحقق مرجعیت علمی در حوزه سلامت اربعین هستیم.

وی با بیان اینکه همواره به موضوع مردمی‌سازی توجه کرده‌ایم، اظهار کرد: مردم، محور تمام تجمعات هستند.

سلیمانی گفت: توامان بودن سلامت جسمی و معنوی از ویژگی‌های مراسم اربعین به حساب می‌آید و این موضوع در پنل‌های کنگره سلامت در اربعین مورد توجه قرار گرفته است. همچنین این کنگره، وجه رحمانی اسلام را به جهانیان نشان می‌دهد. دین اسلام، دین مهربانی است و حضرت محمد، پیامبر مهربانی‌ها بود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری مراسم اربعین گفت: مردم کشور عراق، محور برگزاری مراسم اربعین هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به مسائل و مشکلات متعددی ورود می‌کند، گفت: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی وزارت کشور، جمعیت هلال احمر، مسئولیت کمیته امداد و نجات اربعین را بر عهده دارد. در این خصوص تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است، به نحوی که از مبادی مرز‌های ورودی به کشور تا مرز‌های خروجی از کشور، بیش از یک هزار و ۵۶۰ پایگاه امداد و نجات در کشور وجود دارد که به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند.

سلیمانی ادامه داد: طی ۳ ماه گذشته، شورای سیاستگذاری اربعین تشکیل شده و اقدامات در این زمینه شکل گرفته است. امیدواریم که بتوانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم و تین کنکره‌ها منتج به مشارکت مردم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار