رسیدگی به ۱۰۰ پرونده کلاهبرداری کثیرالشاکی در گلستان

دادستان مرکز گلستان از رسیدگی به یکصد پرونده کلاهبرداری کثیرالشاکی در این استان خبر داد.

محمود اسپانلو گفت: به رغم هشدار‌های چندباره و اطلاع رسانی‌های انجام شده درباره شیوه‌های کلاهبرداری، همچنان افرادی هستند که فریب وعده‌های پرزرق و برق و رویای یک شبه پولدار شدن در شبکه‌های مجازی را می‌خوردند و سرمایه خود را بر باد می‌دهند.

اسپانلو ادامه داد: در تازه‌ترین مورد، فردی در صفحه اینستاگرامی خود با تبلیغ ترید و تضمین سود ۱۸۰ درصدی سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال، ۳۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.

وی افزود: تبلیغ در صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی با مخاطب زیاد، اجاره یک مکان شیک به عنوان محل دفتر و پرداخت به موقع سود در چند ماه اول، از جمله شگرد‌هایی بود که این فرد توانست اعتماد مالباختگان را جلب و آنان را ترغیب به سرمایه گذاری کند.

دادستان گرگان با بیان این که متهم اکنون با صدور قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برد، گفت: تاکنون ۵۵ نفر از این فرد شکایت کرده اند و احتمال افزایش مالباختگان وجود دارد.

اسپانلو گفت: در حال حاضر ۱۰۰ پرونده با موضوعات مشابه در حوزه‌های لیزینگ خودرو و سرمایه گذاری در استان در حال رسیدگی است که همه این پرونده‌ها بیش از ۲۰ شاکی دارد.

وی اضافه کرد: در یکی از این پرونده‌ها که با موضوع خرید خودرو است، خانمی با ارائه برگه جعلی از یکی از نهاد‌ها و این ادعا که زیر قیمت بازار می‌تواند خودرو عرضه کند، ۳۰۰ نفر را فریب داد و از مردم کلاهبرداری کرد.

اسپانلو به مردم توصیه کرد: در مورادی که افراد با سود‌های بالا و شرایط ایده آل تبلیغ سرمایه گذاری می‌کنند، حتما با یک حقوقدانان مشورت کنند تا سرمایه خود را بر باد ندهند.

وی از جامعه نخبگان حقوق استان هم خواست: در حوزه افزایش آگاهی حقوقی مردم به ویژه در مورد شگرد‌های کلاهبرداری، به کمک دستگاه قضایی بیاند و به مردم آموزش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.