جهش بزرگ در اجرای طرح‌های راهداری گلستان به همت دولت رئیس جمهور شهید

استاندار گلستان با اشاره به جهش بزرگ اجرای طرح‌های راهداری گلستان در دولت شهید رئیسی از اختصاص اعتبارات ویژه برای این بخش خبر داد.

علی محمد زنگانه امروز در دیدار با داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در تهران گفت: در دولت شهید آیت الله رئیسی جهش بزرگی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صورت گرفته و بیش از ۹ هزار میلیارد تومان طرح در این حوزه افتتاح شده که ۳۲۰۰ میلیارد تومان آن در سفر دوم شهید جمهور به استان بود.

وی افزود: از ۹۵ نقطه حادثه خیز استان ۵۶ مورد ایمن شد و تقاضای صدور دستور برای اجرای ۶ دور برگردان ایمن با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان را داریم.

استاندار گلستان یادآور شد: پایانه مرزی اینچه برون برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و تقاضا داریم طرح جامع پایانه مرزی اینچه برون در شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور ظرف مدت ۳ ماه پس از ابلاغ مصوبه، هر چه سریعتر اجرایی شود.

او گفت: انجام توافقات لازم در خصوص جاده ترکمن باشی به اینچه برون به طول ۲۵۰ کیلومتر با پیمانکار ایرانی در دستور کار قرار گرفته تا ادامه کریدور شمال به جنوب از شرق دریای خزر از طریق جاده نفت و جاده خوش ییلاق انجام شود.

همچنین در این جلسه امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: اقدامات صورت گرفته در استان گلستان شایسته تقدیر است و همراهی لازم را تا اتمام طرح‌ها خواهیم داشت.

در این جلسه دستورات لازم برای تامین مالی بخشی از مصوبات دور دوم سفر شهید جمهور به مبلغ ۷۹۰ میلیارد تومان صادر شد.

همچنین مقرر شد ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی محور اصلی آزادشهر خوش ییلاق به طول ۶۰ کیلومتر تامین شود.

صدور دستور خرید ۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان.

تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای احداث روشنایی‌های ۴۰ کیلومتر از مسیر آزادشهر به جنگل گلستان و تامین ۸۰ میلیارد تومان برای بهسازی آسفالت راه‌های روستایی در مناطق شرقی استان هم از دیگر مصوبات این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.