وجود ۲۰ هکتار باغات پسته در شهرستان بهار

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی شهرستان بهار از وجود ۲۰ هکتار باغات پسته در این شهرستان خبر داد.

شریف مهرابی فهمیم بیان کرد: از این میزان باغات پسته موجود شهرستان ۱۹ هکتار آن به صورت عمده و حدود یک هکتار آن به صورت پراکنده در سطح باغات این شهرستان دارای پراکنش هستند.

وی تصریح کرد: از ۱۹ هکتار باغات عمده پسته شهرستان به ترتیب ۱۰ هکتار آن به صورت عمده در بهار، دو هکتار در بخش صالح‌آباد و هفت هکتار آن در روستای هارون‌آباد واقع شده است.

مهرابی فهمیم با اشاره به اینکه در حال حاضر یک خانم نیز متقاضی ایجاد باغ پسته به صورت عمده در شهرستان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پسته بین هفت تا ۱۰ سال بارور می‌شود و محصولی دیربازده و البته سودآور است ضمن اینکه بخش وسیعی از باغات سطح شهرستان هنوز به مرحله باردهی نرسیده‌اند و از حدود شش یا هفت سال پیش این باغات در سطح شهرستان احداث شده است.

وی پسته را محصولی کم آب‌بر دانست و افزود: به مرور هر سال که از کشت پسته می‌گذرد، یک هفته از میزان آبیاری آن کمتر و از سال چهارم به بعد ماهیانه یک دوره آبیاری انجام می‌شود.

مهرابی فهمیم با بیان اینکه متوسط تولید پسته در هر هکتار در کشور یک تُن است، افزود: دوره نونهالی پسته از زمان کاشت تا زمان باردهی هشت تا ۱۰ سال طول می‌کشد و هنگام باردهی ۴۰ تا ۵۰ سال دارای میوه‌دهی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.