رشد ۷.۲ درصدی جمعیت زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی همدان در دولت سیزدهم

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت: همزمان با شروع دولت سیزدهم تعداد بیمه شدگان اصلی در این استان از ۲۴۳ هزار و ۸۲۰ نفر به ۲۷۱ هزار و ۵۰۴ رسید

جواد جمور با اشاره به اینکه همزمان با شروع دولت سیزدهم تعداد بیمه شدگان اصلی در این استان از ۲۴۳ هزار و ۸۲۰ نفر به ۲۷۱ هزار و ۵۰۴ رسید و این بدین معنی است که از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۲، رشد ۱۱.۴ درصدی در تعداد افراد تحت پوشش بیمه را شاهد بودیمگفت: از ابتدای دولت سیزدهم جمعیت زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی از ۷۷۳ هزار و ۱۲۵ نفر به ۸۲۹ هزار و ۹۸ نفر رسیده که رشد ۷.۲ درصدی دارد.

وی افزود: در استان همدان و در شروع دولت سیزدهم، تأمین اجتماعی از کل جمعیت استان، ۴۴.۵ درصد پوشش بیمه‌ای داشته و در حال حاضر، ۴۷.۷ درصد پوشش بیمه‌ای شامل حال شهروندان همدانی است که رشد ۳.۲ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم و تلاشمان بر این است تا امسال، جمعیت تحت پوشش استان را به بیش از ۵۰ درصد برسانیم.

جمور با اشاره به رشد ۲۶ درصدی مستمری‌بگیران این استان، تصریح کرد: هم اینک از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان، تعداد مستمری‌بگیران استان با افزایش ۱۶ هزار و ۴۹ نفری از ۶۱ هزار و ۶۸۸ نفر به ۷۷ هزار و ۷۳۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه جمعیت بازنشستگان از کارافتاده و بازماندگان تحت پوشش این بیمه ۸۸هزار و ۹۲۹ است، اظهارکرد: پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه، بیمه تکمیلی آنان از سوی تأمین‌اجتماعی پرداخت وام به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به بازنشستگان، اعزام بازنشستگان به سفر‌های زیارتی و تفریحی، برگزاری همایش‌های پیاده‌روی بازنشستگان، برگزاری مسابقات قرآنی بازنشستگان و مستمری بگیران، برگزاری المپیاد‌های ورزشی بازنشستگان و مستمری بگیران در رشته‌های مختلف ورزشی طرح مرشدان در دو مرحله مقدماتی و کشوری و انتخاب بازنشستگان و مستمری بگیران، بازماندگان و از کارافتاده کلی نمونه به صورت هر ساله از جمله اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در راستای تکریم بازنشستگان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان ادامه داد: ۵۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه هستند بیمه بیکاری نیز از ۲ هزار و ۲۷۷ مورد در سال ۱۴۰۰، به یک هزار و ۷۸۹ مورد رسیده و ۲۱.۴ درصد رشد منفی داشته و کاهش پیدا کرده است که شاخص بسیار خوبی است و نشان می‌دهد از تعدیل و تعطیلی ادارات و کارگاه‌های مختلف جلوگیری شده است و از استان‌هایی هستیم که در این حوزه، حرف برای گفتن داریم.

وی با اشاره به افزایش یک هزار و ۴۷۷ کارگاه فعال در استان همدان، ادامه داد: تعداد کارگاه‌های فعال و نیمه‌فعال استان با رشد ۳.۶ درصدی از ۴۰ هزار و ۸۲۶ کارگاه به ۴۲ هزار و ۳۰۳ کارگاه رسیده است. 

جمور درخصوص پرداخت تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی، گفت: تعهدات کوتاه‌مدت سازمان در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان پرداخت شده است که در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۲۳۹ میلیارد تومان رسیده است. 

وی با بیان اینکه تعهدات بلندمدت سازمان نیز در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۲۸۵۹ میلیارد تومان پرداخت شده است که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۶۵۲۰ میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: نسبت جمعیت تحت پوشش به کل جمعیت استان از ۴۴.۵ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۴۷.۷ درصد در سال ۱۴۰۲رسیده است. 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به نسبت پشتیبانی سازمان نیز گفت: نسبت بیمه شده اصلی به مستمری بگیر اصلی از ۴ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۳.۵ نفر در سال ۱۴۰۲رسیده است. 

جمور اظهار کرد: از ابتدای خرداد ۱۴۰۳ فهرست‌های دریافتی از سوی کارفرمایان هوشمند شده و کارفرمایان، باید زودتر از موعد برای ارسال فهرست‌ها اقدام کنند تا اگر چالشی برای آنان پیش آمد، فرصت برای حل معضلات ممکن وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تعهدات کوتاه مدت همچون ایام بیماری، بیمه بیکاری، ایام بارداری و... و نیز تعهدات بلند مدتی، چون مستمری و از کار افتادگی و فوت، جمع آنها از سه هزار میلیارد سال ۱۴۰۰ به عدد ۶۷۶۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تأمین اجتماعی در دولت گذشته جزو ابر بدهکاران بانکی کشور با ۱۰۶ هزار میلیارد بدهی بوده است، تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور، بانک رفاه که بیشترین طلب را از سازمان داشته به کمک تأمین اجتماعی آمد و در حال حاضر در شرایط آرام و سامان یافته‌ای هستیم، اما این شرایط بسیار شکننده است و شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی تحت عنوان شستا در کسری‌ها بسیار کمک کرده و با تغییرات انجام شده، این شرکت نیز روبه رشد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.