برگزاری همایش بصیرتی انتخابات در قزوین

همایش بصیرتی انتخابات با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در همایش بصیرتی انتخابات گفت: از زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شده است، ما همواره پنجه در پنجه فتنه افکنده‌ایم، ماجرای خلق مسلمان، منافقین خونخوار، فتنه جنگ تحمیلی و فتنه‌هایی که بعداً هر چند سال یک بار در کشور خودنمایی کرده و شعله‌ور شد.

وی ادامه داد: فتنه همیشه بوده و هست و در هر زمانه‌ای خودش را به روز می‌کند، حال ببینیم ما در مقابل فتنه چه وظیفه‌ای داریم؟ یکی از احادیث در این رابطه، حدیثی است که پیامبر (ص) در بخشی از آن فرموده‌اند وقتی فتنه‌ها به شما روی می‌آورند و روز شما را مانند شب تیره و تار می‌کنند، قرآن راه نجات شماست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: البته قرآن و اهل بیت (ع) از هم جدا نیستند، بنابراین ما باید به قرآن و اهل بیت (ع) روی بیاوریم تا از امواج خطرناک و هلاکت‌آور فتنه به سلامت عبور کنیم، تا کنون نیز همین طور بوده و قرآن و اهل بیت (ع) ما را از فتنه‌ها عبور داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: دومین سند مهم سیر سفر اباعبدالله الحسین (ع) از مدینه تا کربلا آن ماجرایی است که امام (ع) به مرکز حکومت مدینه فرا خوانده شدند، ماجرا از این قرار بود که عده‌ای به مسجد مدینه آمدند و به امام حسین (ع) گفتند حاکم مدینه با شما کار دارد.

وی عنوان کرد: امام (ع) فوراً متوجه شده و فرمودند می‌بینم که طاغوت بنی‌امیه هلاک شده است، سپس فرمودند من در خواب دیدم تخت معاویه آتش گرفته و او در این آتش سرنگون شده است، تعبیر آن مرگ معاویه است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: دومین سند نیز حضور حضرت در مرکز حاکمیت مدینه است، در آنجا به حضرت گفته شد که معاویه مرده و قرار است از همه برای یزید بیعت گرفته شود.

امام جمعه قزوین گفت: وقتی امام حسین (ع) این را شنید فرمود چرا در خلوتی این مرکز و در تاریکی شب می‌خواهید از من بیعت بگیرید؟ فردا در روز روشن، در میان میدان و در حضور مردم از من بیعت بگیرید، حاکم مدینه می‌خواست این پیشنهاد امام (ع) را بپذیرد، اما مشاور وی که حاکم پیشین مدینه بود، به او گفت اگر اکنون از حسین (ع) بیعت نگیری دیگر هرگز موفق به این کار نخواهی شد.

وی یادآور شد: امام (ع) این گونه پاسخ داد که ای‌ها الامیر، ما اهل بیت نبوت هستیم، وحی در خانه ما نازل می‌شد و فرشتگان در خانه ما رفت‌وآمد داشتند، اما یزید دائم‌الخمر است، به ناحق خون می‌ریزد، علناً فسق و فجور می‌کند و حیا نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: حضرت در ادامه فرمود هیچ مثل من با هیچ مثل یزید بیعت نخواهد کرد؛ ما نیز باید با این نگاه وارد شویم و مردم را برای حضور در انتخابات و انتخاب اصلح همراه کنیم، این رسالت از کربلا بر عهده ما گذاشته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: خانمی که حجابش نامناسب است هم فرزند این مملکت است، ما در رسالت تبلیغی خودمان باید دلسوز او باشیم، رهبر حکیم انقلاب فرمودند آنها هم مانند دختران و خواهران ما هستند و وظیفه ما هدایت و ارشاد آنهاست، اگر ما قلباً بخواهیم برای هدایت یک نفر دل بسوزانیم، این محبت قلبی ما برای نجات او، روی دلش تأثیرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: برخی‌ها آمده‌اند می‌گویند اگر ما با غرب تعامل داشته باشیم، مشکلات کشور حل می‌شود و تحریم‌ها رفع خواهد شد، حال ببینیم قرآن چه می‌گوید، قرآن یک تقابل و دو قطبی‌سازی ایجاد می‌کند و در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید (یقیناً سرسخت‌ترین مردم را در کینه و دشمنی نسبت به مؤمنان، یهودیان و مشرکان خواهی یافت؛ و البته نزدیک‌ترینشان را در دوستی با مؤمنان، کسانی می‌یابی که گفتند ما نصرانی هستیم. این واقعیت برای آن است که گروهی از آنان کشیشان دانشمند و عابدان خدا ترس‌اند، و آنان در پیروی از حق تکبّر نمی‌کنند).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید یهودیان مستکبرند، شما تلاش کنید با مسیحیان تبادل کنید، چرا که اینها اهل رهبانیت و ذکر بوده و مستکبر نیستند، خدا به ما می‌گوید شما باید با مستکبران بستیزید، زیرا آنها بدترین دشمنان شما هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: حال ببینیم خدای متعال در کدام سو قرار گرفته است؟ خداوند در آیه ۵ سوره قصص می‌فرماید «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»، یعنی (و خواستیم بر کسانى که در آن سرزمین فرو دست‏ شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان مردم گردانیم و ایشان را وارث زمین کنیم).

وی بیان کرد: ما در انتخابات نمره قبولی یا ناقبولی خودمان را می‌گیریم، البته شما خیلی زحمت کشیدید و با وجود برخی چالش‌ها، نمره استان ما در انتخابات نسبتاً خوب بوده است و شما مؤثر بوده‌اید، اگر شرکت در انتخابات ضعیف باشد معلوم می‌شود کارمان را خوب انجام نداده‌ایم و نتوانسته‌ایم درست با مردم ارتباط بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: فتنه‌گران شعار «نه غزه، نه لبنان» سر دادند، در حالی که قرآن می‌گوید شما حق ندارید بنشینید کشته شدن و نابودی ملت‌ها را تماشا کنید، حتی اگر آنها مسلمان نباشند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: ما پیرو رسولی هستیم که فرمود هر کس صبح خود را شام کند، در حالی که به امور مسلمانان اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست، حضرت در حدیثی دیگر فرمود اگر مسلمانی صدای دادخواهی فردی (حتی غیرمسلمان) را بشنود که فریاد می‌زند‌ای مسلمانان به فریاد من برسید، اما به کمک او نشتابد، مسلمان نیست.

وی عنوان کرد: بنابراین ما رسالت‌های دینی، نبوی، علوی و قرآن داریم، باید اذهان و افکار مردم را با مبانی و اصول قرآنی آشنا کنیم تا وقتی فتنه‌ای پیش آمد همه در پناهگاه قرآن و اهل بیت (ع) قرار بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: ما باید بین مردم و قرآن، مردم و نهج‌البلاغه و بین مردم و ائمه (ع) ارتباط برقرار کنیم، اگر این ارتباط به درستی برقرار شود، آن موقع می‌توانیم بگوییم ما وظیفه تبلیغی و رسالت ایمانی خود را انجام داده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: آیت‌الله شهید رئیسی با ایمان و با اخلاص حرکت کرد، حتی در مناظره‌های تلویزیونی به دنبال انتقام‌جویی نبود، کرامت انسانی داشت و این امر را نسبت به دیگران هم رعایت کرد، وقتی یکی از کاندیدا‌ها به ایشان تهمت ۶ کلاسه بودن زد، ایشان اصلاً از خودش دفاع نکرد که بگوید من مجتهد حوزه هستم و دکترای دانشگاهی دارم.

وی تأکید کرد: فعالیت جهادی خستگی‌ناپذیر، برای رضای خدا کار کردن، مجوز کار را از امام رضا گرفتن، ولایت‌پذیری و پیرو رهبر حکیم انقلاب بودن، همه اینها تجارب ارزشمندی بود که شهید رئیسی برای ما به یادگار گذاشت.

امام جمعه قزوین گفت: غدیر تا قیامت برای ما چشم‌انداز ساخت و ریل‌گذاری کرد، امام (ره) از این ریل‌گذاری رونمایی کردند، رهبر حکیم انقلاب با اقتدار کوشش می‌کنند ما همچنان در مسیر غدیر حرکت کنیم، شهید رئیسی نیز توانست ملت، دولت، مقاومت اسلامی و مستضعفان را در این مسیر با قدرت و قوت بیشتر به حرکت در آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: همه فتنه‌گران اکنون به پا خاسته‌اند و بی‌رحمانه و ناجوانمردانه به میدان آمده‌اند، کار شما خیلی سنگین است، اولویت نخست همه ما این است که در روز انتخابات بتوانیم وظیفه ایمانی خود را انجام دهیم، در این ایام تلاش کنیم روی دیگران تأثیر بگذاریم، اگر از این فتنه درست عبور نکنیم مجازاتمان این می‌شود که باید چندین سال خون دل بخوریم و سختی بکشیم.

وی اظهار کرد: در ایام سالروز ورود حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) به نیشابور قرار داریم، امام (ع) در سخنرانی خود در نیشابور دو مسئله بسیار مهم را به ما یاد دادند، نخست اینکه فرمودند کلمه لااله‌الاالله دژ محکم من است و هر کس وارد دژ من شود در امن و امان است، سپس فرمودند، اما شرط دارد، شرط آن پذیرش امامت ماست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: یعنی با امامت و ولایت می‌شود در امان بود، امام باقر (ع) فرمود نماز، روزه، حج، زکات و ولایت پنج ستون مهم دین هستند، اگر کسی همه شب‌ها نماز بخواند، همه روز‌ها روزه بگیرد، هر ساله حج تمتع برود و همه مالش را در راه خدا انفاق کند، اما نداند امام و ولیّ او کیست و با او هماهنگ نشود، ذره‌ای ثواب نخواهد برد و از اهل ایمان هم به حساب نمی‌آید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: برای اینکه گرفتار فتنه نشویم و خدا ما را در کوره فتنه‌های سوزاننده نیفکند، باید رسالت تبلیغاتی و دینی خود را انجام دهیم و دست آحاد مردم را بگیریم و تلاش کنیم مردم را پای کار مشارکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح بیاوریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار