آغاز به کار انجمن خیران میراث‌فرهنگی در استان قزوین+ فیلم

انجمن خیران میراث‌فرهنگی در راستای مشارکت در احیا و مرمت بنا‌های تاریخی فعالیت می‌کند.

در مراسمی با حضور فریدون فعالی مشاور قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین و تعدادی از خیرین حوزه میراث‌فرهنگی، انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان فعالیت خود را آغاز کرد.

فریدون فعالی در این جلسه با اشاره به اهداف تشکیل این انجمن گفت: انجمن خیرین میراث‌فرهنگی به‌منظور جلب مشارکت و جذب سرمایه‌های معنوی و مادی برای حفظ و مرمت و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی، فرهنگی، میراث طبیعی ثبت‌شده، پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور تشکیل شده است.

مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور افزود: بهره‌مندی از توان و تجربیات خیرین برای فراهم آوردن زمینه دریافت منابع مالی، مشارکت در تامین هزینه‌های مرمت و اقدامات پاسداری از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس همچنین تشکیل بانک اطلاعات آماری از بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی، حفاظت و نگهداری از میراث فرهنگی ناملموس در خطر و نیازمند پاسداری فوری بخشی از روش‌های تحقق اهداف این انجمن به‌شمار می‌روند.

وی ادامه داد: شاید یکی از خلاء‌ها و کمبود‌های حوزه حفاظت و مرمت بنا‌های تاریخی عدم وجود انجمن خیرین دوستدار میراث‌فرهنگی بود که طی دو سال گذشته ایده آن مطرح و سپس عملیاتی شد.

این انجمن در شش استان کشور راه اندازی شده است و قزوین هم هفتمین استانی ست که فعالیت خود را آغاز کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار