ایران در حوزه لباس و پوشاک قدمت دیرینه دارد

طیب ملکی پور فرماندار شهرستان قزوین گفت: نمایشگاه مد و لباس تحت تاثیر ارزش‌های داخلی بوده و مردم را خشنود می‌کند.

طیب ملکی پور فرماندار شهرستان قزوین در جریان افتتاح نمایشگاه مد و لباس خانواده ایرانی واقع در سرای سعدالسلطنه قزوین گفت: در موضوع مد و لباس، قدمت تاریخی ما ارزشمند است و باید متناسب با ذائقه جدید، زایش فرهنگی متناسب با سلیقه ایرانیان داشته باشیم.

این مسئول بیان کرد: پوشش متعارف و مناسب مد نظر همه شما و خداوند عالم است و ما سفارشات متعدد دینی و مذهبی داریم که به جنسیت و رنگ و نوع البسه تاکید دارد.

طراحان مد و لباس قزوین اتحادیه ایجاد کنند

حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین هم در این مراسم گفت: طراحان مد و لباس ایرانی و اسلامی در استان با هدف حمایت‌های مادی برای تشکیل اتحادیه اقدام کنند.

براتی افزود: نخستین گام ما باید تشکیل اتحادیه باشد تا پس از تشکیل زنجیره تولید حمایت‌های مادی تقویت شود.

وی اضافه کرد: برای علاقه‌مندان حوزه طراحی و پوشاک ایرانی و اسلامی حمایت‌های بیشتری در نظر گرفتیم، تا جایی که با اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان روی ظرفیت‌های قانونی مثل تبصره ۱۶ و ۱۸ توافقاتی صورت گرفته است.

براتی بیان کرد: به عنوان یک پدر و شهروند از فعالیت طراحان مد و لباس ایرانی و اسلامی تقدیر دارم که در راه اعتلای خانواده‌ها تلاش می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: نگاه امسال بر مبنای استانی بود تا تمرکز بیشتری بر طراحان بومی و استانی داشتن باشیم و بتوانیم با شناسایی ظرفیت‌ها حمایت‌ها را افزایش دهیم.

میرزاپور معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم گفت: این نمایشگاه برای دومین سال متوالی است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بنیاد حجاب و عفاف، شهرداری و شورای شهر قزوین برپا شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: با برپایی این نمایشگاه تلاش کرده ایم بستر مناسب برای عرصه محصولات ایرانی با کیفیت بویژه تولیدکنندگان خانگی مهیا شود.

عرضه البسه متعارف ارزش‌های ایرانی و اسلامی را تقویت می‌کند

ناهید همایونلو دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین در این مراسم گفت: همانطور که مستحضرید جامعه ما حاوی ارزش‌های ستودنی است و بلوغ فکری ما در اثر رشد فکری باید این ارزش‌ها را تثبیت می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز در این نمایشگاه طراحان و تولیدکنندگان بومی حضور دارند که با جهاد و حفظ ارزش الهی به تولید پوشاک عفیفانه اقدام می‌کنند.

همایونلو با بیان اینکه لباس متعارف و در شأن بانوی ایرانی را باید در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم، ادامه داد: خانواده از مقدس‌ترین نهاد‌های جامعه اسلامی محسوب می‌شود که هرچقدر در این مسیر گام برداریم دستاورد‌های چندبرابر نصیب ما خواهد شد.

نمایشگاه مد و لباس خانواده ایرانی از ۱۱ تا ۱۵ تیرماه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در سرای بهشتیان برپاست و عموم خانواده‌ها می‌توانند پوشاک مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار