انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس قزوین برگزار می‌شود

سرپرست سازمان دانش آموزی قزوین گفت: انتخابات ۲ ساله دانش آموزی در مدارس استان در تابستان امسال برگزار می‌شود

اسماعیل دیاله آبادی سرپرست سازمان دانش آموزی قزوین گفت: انتخابات ۲ ساله دانش آموزی در مدارس استان در تابستان سال جاری برگزار می‌شود که ۲ دانش‌آموز پسر و دختر به عنوان نمانیده این شورا‌ها به مجلس دانش‌آموزی کشور معرفی می‌شوند.

دیاله آبادی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز قزوینی با شرکت در انتخابات ۲ سال گذشته شورا‌های دانش آموزی مدارس از طریق شبکه شاد و به صورت حضوری، ۱۰ هزار و ۳۰۰ نماینده خود را انتخاب کردند و در نهایت نیز ۲ دانش‌آموز به عنوان نمایندگان آنها به مجلس دانش‌آموزی راه یافتند.

وی ادامه داد: شورای دانش آموزی بزرگترین شبکه اجتماعی، فرهنگی و تربیتی در مدارس است تا دانش‌آموزان در این فضا برای قبول مسئولیت در آینده تمرین کنند و آماده قبول مسئولیت‌های بزرگ تری هم باشند.

دیاله آبادی با بیان اینکه شورای دانش آموزی یکی از شورای‌های پنج گانه رسمی مدرسه به شمار می‌رود، یادآور شد: استفاده از نقطه نظرات دانش آموزان در حوزه مدیریت مدرسه، تمرین زندگی در فضای حقوقی و آمادگی دانش آموزان برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری انتخابات دانش آموزی است.

به گفته این مسئول، شورا‌های دانش آموزی با هدف توانمندسازی و تقویت مهارت‌های اجتماعی و مدنی دانش آموزان و مشارکت آنان در فعالیت‌های آموزشی تشکیل می‌شود.

این مسئول حوزه دانش آموزی عنوان کرد: آینده سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور در دستان دانش آموزان رقم می‌خورد که بر همین اساس، برنامه‌هایی برای استفاده از دانش آموزان در جایگاه‌های مدیریتی استان داریم.

سرپرست سازمان دانش آموزی استان قزوین بیان کرد: امیدواریم با همت و کمک مسئولان مناطق، مدیران و مربیان بتوانیم دانش آموزان را با آموزش مهارت‌های زندگی و تشکیلاتی در سازمان دانش آموزی استان قزوین جذب کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار