ثبت بیش از ۳ هزار عملیات پهلودهی و جداسازی شناور در بندرشهید رجایی

از ابتدای امسال ۳ هزار ۲۶۱ مورد عملیات پهلو دهی و جدا سازی شناور با ایمنی کامل در بندر شهیدرجایی ثبت شده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ارائه سالانه بیش از ۱۲ هزار خدمات راهنمایی گفت: از ابتدای امسال ۳ هزار و ۲۶۱ مورد عملیات پهلودهی و جدا سازی شناور با ایمنی کامل ثبت شده است.

اسماعیل مکی زاده افزود: خدمات شبانه روزی تیم ۳۴ نفره راهنمایان، بندرشهید رجایی را در جایگاه پرتردد‌ترین بندر تجاری کشور قرار داده است.

وی گفت: ارائه خدمات که از گذشته در بندر شهیدرجایی، باهنر، اسکله مجتمع فولاد، کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران (ایزو ایکو) و  بنادرلنگه و کیش صورت می‌گرفت،  در مسیر‌های چهارگانه جدیدی نیز در دستور کار قرار گرفته و با استقرار مراکز فرعی VTS عملیات یاد شده در این مراکز نیز در حال انجام است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: انجام خدمات در سواحل مکران منطقه کوه مبارک، بندر صنایع انرژی بر پارسیان و اسکله حرای قشم و بندر خمیر نیز از جمله مسیر‌هایی چهارگانه‌ای جدیدی است که عملیات راهنمایی در پهنه دریایی ذکر شده درحال انجام است.

مکی زاده گفت: علاوه بر الحاق دو فروند شناوری که در ابتدای هفته جاری وارد چرخه خدمات دریایی استان شد، ساخت  هشت  فروند یدکش دیگر نیز در شناور سازی‌های داخلی با طراحی و ساخت کاملا بومی درحال انجام است که به تناوب و بر اساس برنامه پیش بینی شده وارد چرخه فعالیت می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.