با حضور رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی؛

بهره برداری از دو طرح آبزی پروری در شهرستان بندرلنگه

دو طرح مهم آبزی پروری با حضور نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید.

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در این مراسم گفت: این طرح‌ها آزمایشگاه مرکزی ایستگاه تحقیقات نرمتنان با زیربنای حدود ۲۰۰ مترمربع، و کارگاه تکثیر و پرورش آبزیان دریایی خلیج فارس با زیربنایی حدود هزار مترمربع است.

مرتضوی افزود: برای اجرای این دو طرح بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است. وی گفت: آزمایشگاه مرکزی ایستگاه تحقیقات نرمتنان در راستای پشتیبانی از طرح‌های تحقیقاتی شیلات راه اندازی شده است.

 رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان افزود: طرح اهلی و بومی سازی تکثیر ماهی سوکلا هم که یکی از آبزیان بسیار مهم است می‌تواند چرخه پرورش ماهی در قفس کشور را تکمیل کند. مرتضوی افزود: این دستاورد ملی برای نخستین بار در کشور بدست آمده و نتیجه فعالیت محققان پژوهشکده خلیج فارس است.

سید مجتبی خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی هم گفت: یکی از مهمترین دستاورد‌های موسسه تحقیقات شیلات کشور، دستیابی و انتقال دانش تولید بچه ماهی اعم از اهلی و مولد سازی، تکثیر و پرورش لارو به بخش خصوصی، برای تولید انبوه و تجاری سازی آن است. براساس قرارداد منعقد شده سه جانبه بین تحقیقات شیلات، بخش خصوصی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، در چهار سال آینده ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سوکلا به بخش خصوصی تحویل می‌شود که زیرساختی برای تولید در سال‌های آینده است.

 
باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار