صدور هشدار زرد دریایی و هواشناسی در هرمزگان 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و دریایی در استان خبرداد. 

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: مطابق اعلام سازمان هواشناسی و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی ۲ هشدار در سطح زرد برای روز‌های آینده صادر شده است. 

وی از صدور هشدار سطح زرد جوی هواشناسی خبرداد و افزود: بر اثر این سامانه از امروز ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ تا اواخر وقت روز جمعه ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ شاهد رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش باد در ارتفاعات استان با تاکید بر مناطق بشاگرد، حاجی آباد و بستک خواهیم بود؛ در مناطق مرکزی استان نیز احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا وجود دارد. 

حسن زاده از مردم خواست در تاریخ‌های گفته شده با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات، از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و گفت: شرایط دریایی نیز با توجه به وزش باد‌های شمال غربی تاجنوب غربی در حالت هشدار است و احتمال افزایش طول موج تا ۱۵۰ سانتی متر در خلیج فارس و تنگه هرمز وجود دارد. 

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از تور‌های صیادی افزود: ضمن رعایت تدابیر لازم برای تردد شناور‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز در مدت یاد شده توصیه می‌شود از فعالیت‌هایی تفریحی، ورزشی دریایی مثل شنا در سواحل نیز خودداری شود.

 
باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 

صدور هشدار زرد دریایی و هواشناسی در هرمزگان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار