بیاتی نیا: تیم ملی نباید حریفانش را در انتخابی جام جهانی دستکم بگیرد

پیشکسوت فوتبال گفت: به نظرم حریفان ایران در مرحله انتخابی جام جهانی می‌توانند دردسرساز شوند در صورتی که آنها را دستکم بگیریم.

محسن بیاتی نیا پیشکسوت فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره قرعه تیم ملی ایران در مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: وقتی در سید A قرار می‌گرفتیم سرگروه هم می‌شدیم و مشخص بود و گروه‌ها با یکدیگر تفاوت ندارند که بگوییم یک گروه قوی‌تر و یک گروه ضعیف‌تر است. اگر ما بخواهیم به جام جهانی صعود کنیم نباید صعود کردن از این گروه برای تیم ملی کشورمان سخت باشد.

بیاتی نیا درباره اینکه کدامیک از حریفان تیم ملی فوتبال می‌توانند دردسرساز شوند، گفت: ما شناختی نسبت به کره شمالی نداریم و به طور کلی آسیا هم این تیم را نمی‌شناسد، چون به غیر از جام ملت‌های آسیا، مسابقه‌ای از این تیم ندیدیم. کره شمالی در آسیا تیم خوبی بود. ازبکستان هم تیم خوبی هست و در مسابقات جام ملت‌های آسیا خودش را نشان داد. البته تیم قطر رقیب ما هست، چون قهرمانی جام ملت‌های آسیا را در کارنامه اش دارد و جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را برگزار کرده است. تیم قطر تجربه زیادی هم دارد. به نظرم ما در گروهمان رقیب داریم و نمی‌شود گفت که بی رقیب هستیم، اما تیمی که  رنکینگ بالایی در آسیا و جهانی دارد و  از فوتبال قوی برخوردار است، به نظرم برای  حضور در جام جهانی نباید دلواپس این باشیم که رقیبان سختی داریم یا نه! تمام تیم‌هایی که اکنون در گروه ما هستند، با شرایطی که دارند، تیم‌هایی هستند که برای ما می‌توانند دردسرساز شوند اگر ما روزمان نباشد و یا بخواهیم دستکم بگیریم و یا اینکه خودمان را پیش برنده بدانیم. همه بازی‌هایی که  قبل از جام جهانی در همه گروه‌ها برگزار می‌شوند، حساس هستند به خاطر همین ما از روز اول باید با تمام قوا شرکت کنیم.

او درباره اینکه به نظرش تیم ملی فوتبال می‌تواند از گروهش صعود کند، گفت: بله،  فیفا، یوفا  و‌ ای اف سی تلاش می‌کنند که همه کشور‌ها تیم فوتبال داشته باشند و با اضافه کردن تیم‌ها می‌خواهند که همه تیم‌ها بتوانند در جام جهانی شرکت کنند. البته با این شرایطی که به وجود آمده صددرصد ما به جام جهانی صعود می‌کنیم. مگر می‌شود ۴۸ تیم به جام جهانی بروند و ما جزو راه یافتگان به این مسابقات نباشیم.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه نباید قبل از جام جهانی تغییر نسل در تیم ملی فوتبال رخ بدهد، گفت: این نظر سرمربی تیم ملی است. قلعه نویی تعیین می‌کند که چقدر تغییر در تیمش ایجاد می‌کند. ممکن است با ۵۰ درصد نفرات اصلی بتواند در مسابقات شرکت کند و شاید بخواهد با ۷۰ درصد بازیکنانی که دارد برابر حریفان قرار بگیرد. به هر حال این چیز‌ها کاری هست که سرمربی تیم تعیین می‌کند و نباید فشار وارد کنیم. همان طور که می‌خواهیم تغییرات در تیم ملی ایجاد شود نباید انتظار زیادی هم از تیم ملی داشته باشیم. همیشه فاصله‌ای بین تغییر نسل و نتیجه وجود دارد و این را باید دقت کنیم که از آن استفاده کنیم.

بیاتی نیا درباره اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان می‌تواند در جام جهانی از مرحله مقدماتی صعود کند، گفت: ما بحثمان ورود به جام جهانی نیست و ما هنوز داریم مثل گذشته فکر می‌کنیم که به جام جهانی می‌رویم یا نه! ما همبشه باید به جام جهانی فکر کنیم و هدفمان این باشد که وقتی به جام جهانی رفتیم از گروهمان بالا برویم و باید به مراحل بعدی فکر کنیم. ما باید دید و افق نگاهمان را تغییر بدهیم و باید بزرگ‌تر فکر کرده و شرایط بهتر کنیم و باید  جلویگری کنیم از اتفاقاتی که باعث شده اکنون اینجا باشیم. به نظرم اگر خدای نکرده ایران در بین ۴۸ تیم صعود کننده به جام جهانی نباشد همان بهتر که نتیجه نگیرد و بهتر است بنشینیم و تغییر نسل در تیم ملی به وجود آوریم و واقعا برای ما ایراد محسوب می‌شود و فکر نکنم چنین اتفاقی رخ بدهد و مطمئن باشید که ما به جام جهانی صعود می‌کنیم.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار