فنونی زاده: هر بازیکن جدا شده از پرسپولیس فوتبالش نابود شده است

پیشکسوت پرسپولیس درباره انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی سرخپوشان و احتمال جدایی چند بازیکن شاخص توضیحاتی را بیان کرد.

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی سرخپوشان اظهار کرد: من بازی‌های لالیگا را نگاه می‌کند و او یکی از بهترین گزینه‌ها است، چون ۶، ۷ سال در لالیگاه مربیگری کرده است و در تیم هایش هم برد و هم باخت داشته است. تیم بیستم لالیگا هم به ایران بیاید هر سال قهرمان می‌شود. من روی این مربی شناخت دارم و او در باشگاه‌های اروپا، آفریقا و بلژیک هم بوده است. جلوی تیم‌های قوی  مثل بارسلونا و منچستر یونایتد معلوم است که تیم گاریدو می‌بازد، اما مربی هست که تیمش رو به جلو و تک ضرب بازی می‌کند.

فنونی زاده درباره اینکه  گاریدو در ۵ سال اخیر در تیم‌هایی که بوده اخراج شده است، گفت: عیبی ندارد و آن را نباید ملاک قرار بدهیم. اوسمار به عنوان دستیار گل محمدی هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت و این تیم را قهرمان کرد. اینجا پرسپولیس است و انگار که در بارسلونا اسپانیا مربیگری می‌کند و این همه طرفدار و بازیکن خوب دارد و مدیریت تلاش خود را می‌کند تا پرسپولیس چهره خوبی از خود نشان بدهد. صددرصد فیلم‌های بازی‌های قدیم و جدید پرسپولیس را به گاریدو نشان دادند. البته مربیان خارجی فقط می‌خواهند ببینند که از روی سکو‌ها حمایت می‌شوند یا نه! وقتی این مربیان می‌بینند که ۱۰۰ هزار تماشاگر برای بازی‌های پرسپولیس به ورزشگاه می‌آیند بلافاصله قبول می‌کنند. اینکه این مربی در چند تیم اخراج شده  است این موضوع بستگی به نفراتی که او در اختیار داشته دارد.

او افزود: مربیان خارجی تبحر دارند و کارشان را بلد هستند و می‌گویند که همین اندازه که پرسپو لیس هوادار دارد خیلی خوب است. گاریدو در مراکش و مصر هم مربیگری کرده است و در این کشور‌ها هم فوتبالدوستان زیادی هستند. قیمت این مربی هم به اندازه یک مربی ایرانی است. ما باید از او حمایت کنیم، چون مربی نام آشنایی هست به خصوص اینکه در لالیگا هم مربیگری کرده است. گاریدو مربی پروازی بوده  و غیر از اسپانیا در ۷، ۸ کشور مربیگری کرده است..

پیشکسوت پرسپولیس گفت: شنیدم که ۲، ۳ بازیکن قرار است از پرسپولیس بروند و آقایانی که رفتند این بازیکنان را هوایی کردند که پول بیشتری می‌گیرید. درویش از وقتی مدیرعامل پرسپولیس شده هر بازیکنی که مربی خواسته را آورده است. به نظرم نقصی در مدیریت درویش نمی‌بینیم و در این ۳ سال  که مدیرعامل پرسپولیس بوده توام با قهرمانی و یک نایب قهرمانی بوده  است و باید به این مدیر اعتماد کنیم. اکنون هم مدت محرومیتش تمام شده است و از او می‌خواهیم که وضعیت تیم را از این که هست بهتر کند. بازیکنی که دلش با تیم نیست باید برود چه ترابی و چه بیرانوند باشد. آن قدر بازیکن هست که می‌آیند و می‌روند. زمانی که بازیکنان به پرسپولیس می‌آیند ستاره آن چنانی نیستند، اما زمانی که در ترکیب  سرخپوشان قرار می‌گیرند غیرت و تعصب پیراهن پرسپولیس باعث می‌شود که به آنها شجاعت و مقاومت می‌دهد که جلوی این همه تماشاگر قدعلم کنند.  تیم تراکتور با جذب دانیال اسماعیلی فر، مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند در فصل آینده رتبه‌های پایین جدول را کسب می‌کند و فوتبال این ۳ نفر هم نابود خواهد شد و تیم ملی را از دست می‌دهند.

فنونی زاده درباره گاریدو با رفتن بازیکنان شاخص پرسپولیس می‌تواند در این تیم موفق باشد، گفت: به نظرم اگر لیموچی را بگیرند صد تا ترابی است. همچنین ترابی یک الی ۲ سال می‌تواند بازی کند، اما لیموچی بازیکن جوانی هست و قول می‌دهم که او ۱۰ سال در پرسپولیس خدمت می‌کند. ۷۵ درصد ترکیب اصلی تیم پرسپولیس مانده است و اصلا نباید هواداران نگران باشند. ترابی هم زحمت خودش را کشیده است، اما باری به هر جهت بود و او ۴، ۵ بازی آخر برای پرسپولیس خوب بازی کرد. ما اورونوف را داریم و مرتضی پورعلی گنجی و وحیدی امیری هم قراردادشان را تمدید کردند. گولسیانی را باید درویش حتما حفظ کند. گولسیانی  با وجود اینکه سنش بالا است، اما  تنها کسی هست که در یورو بازی می‌کند. من به هواداران این قول را می‌دهم خیلی باصلابت‌تر جلو می‌رویم و عالیشاه و امیری را داریم و از خط دفاع فقط اسماعیلی فر جدا می‌شود و بهتر از او پیدا می‌کنیم.  گوهری و رفیعی  به عنوان دروازه بان حضور دارند و نعمت اف هم فکر می‌کنم به پرسپولیس اضافه شود. اینکه ۳ دروازه بان تاپ داشته باشیم خیلی بهتر است که با هم رقابت کنند و هر کدام که بهتر باشند بازی کند. مطمئن باشید اگر نعمت اف به پرسپولیس بیاید، گوهری که قرضی به آلومینیوم رفته بود در همین تیم بماند. در خط جلو هم عیسی آل کثیر و یاسین سلمانی را داریم. تیم ما نسبت به یکی، ۲ فصل گذشته  بهتر بسته می‌شود و مطمئن باشید که ما مدعی اول قهرمانی خواهیم بود.

او درباره اینکه پرسپولیس  با این بضاعت در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا باید چه کار کند، گفت: ما در لیگ برتر مشکلی نداریم و ۹۹ درصد قهرمان و ۵ درصد نایب قهرمان هستیم. مهم این است که گاریدو باید نقشه‌ای بچیند  که تمام فکر و ذکرمان در آسیا باشد وگرنه در لیگ داخلی ویترین‌های جام‌های ما پر شده  است. این مربی باید تدبیری اتخاذ کند، چون ما یک بار قهرمان جام در جام آسیا شدیم و قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا در ویترین افتخارات پرسپولیس کم است. فقط باید تیم پرسپولیس را برای آسیا ببندیم و با این بضاعتی که تیم‌های دیگر دارند، پرسپولیس از همه تیم‌ها سرتر است.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: آقای دروازه بان که خودش رفته است، دارد بقیه بازیکنان هم می‌برد و او خودش رد چاه افتاده است و بقیه بازیکنان هم به چاه می‌برد. هر کسی که از پرسپولیس رفته است نابود شده است و یا ذخیره نشسته است و یا فوتبالش نابود شده است. سرلک در تیم ملوان فقط یک نیمه بازی کرد و اسمی از او نبرده است و این بازیکنان در کار گروهی می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. هر کسی هم که  از پرسپولیس برود و شرایط بازی هم داشته باشد فوتبالش  چه در  رده ملی  و چه  در رده باشگاهی به قهقرا می‌رود.  

خبرنگار: مریم طایفه 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۱ تير ۱۴۰۳
هربازیکن جداشده!هنوزتو توهمات سالهای قبلن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۱ تير ۱۴۰۳
مثل طارمی < علی پور < مغانلو < اسدی < و .....
کجای کاری عزیز دل
آخرین اخبار