ظاهراً آپدیت جدید ویندوز ۱۱، تسکبار را دچار مشکل می‌کند

ظاهراً به‌روزرسانی تیر ماه ویندوز ۱۱ موجب مختل‌ شدن عملکرد تسکبار برخی از کاربران این سیستم‌عامل شده است.

پیش‌نمایش به‌روزرسانی اختیاری تیر‌ماه (KB5039302) که از ۵ تیر برای ویندوز ۱۱ نسخه‌های 22H2 و 23H2 منتشر شد، باعث ایجاد مشکلاتی برای برخی از کاربران شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این به‌روزرسانی باعث گیر‌ کردن سیستم در حلقه‌ی راه‌اندازی (bootloop) می‌شود؛ به‌ویژه در کامپیوترهایی که از نرم‌افزارهای مجازی‌سازی استفاده می‌کنند.

مایکروسافت علاوه‌ بر مشکل حلقه راه‌اندازی، با مشکل دیگری نیز مواجه شده است. طبق به‌روزرسانی انجام‌شده در پنل سلامت انتشارات ویندوز (Windows Release Health Dashboard)، مشخص شده است که تسکبار ویندوز ۱۱ در شرایط خاصی بارگذاری نمی‌شود.

بررسی‌های مایکروسافت نشان می‌دهد که این مشکل در کامپیوترهای دارای نسخه‌ی N ویندوز ۱۱ یا دستگاه‌هایی رخ می‌دهد که قابلیت‌های رسانه‌ای (Media Features) آن‌ها غیرفعال است. نسخه‌های N ویندوز ۱۱ شبیه به نسخه‌های استاندارد هستند؛ اما فناوری‌های مرتبط با رسانه مانند Windows Media Player و سایر برنامه‌های رسانه‌ای از‌ پیش‌نصب‌شده‌ را شامل نمی‌شوند.

مشکل عمل نکردن تسکبار در آپدیت ژوئن ۲۰۲۴

طبق اعلام مایکروسافت، کاربرانی که تحت‌تأثیر این مشکل قرار می‌گیرند، به‌هیچ‌وجه با تسکبار نمی‌تواند تعامل برقرار کنند؛ اما سایر نرم‌افزارها و ویژگی‌های ویندوز معمولاً به کار خود ادامه می‌دهند. این مشکل روی نسخه‌های 22H2 و 23H2 ویندوز ۱۱ تأثیر می‌گذارد و مایکروسافت در حال کار روی به‌روزرسانی جدید برای رفع این مشکل است.

مایکروسافت به‌جای توقف کامل انتشار این به‌روزرسانی، ارائه آن را برای دستگاه‌هایی که مستعد این مشکل هستند، متوقف کرده است. بر این اساس، KB5039302 دیگر برای ماشین‌های مجازی Hyper-V که روی دستگاه‌هایی با پردازنده‌های خاص اجرا می‌شوند، ارائه نمی‌شود؛ اما مایکروسافت هنوز فهرستی از پردازنده‌های آسیب‌پذیر منتشر نکرده است.

با‌ توجه‌ به مشکلات پیش‌‌آمده برای به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۱، نیاز مبرم به بررسی مجدد فرایندهای آزمایش داخلی مایکروسافت پیش از انتشار به‌روزرسانی‌ها برای عموم کاربران، بیش‌از‌پیش احساس می‌شود.

منبع: زومیت

برچسب ها: مایکروسافت ، ویندوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار