۳ هزار و ۲۰۰ نفر از مجموعه گردشگری حسنلو بازدید کردند

مدیر پایگاه ملی محوطه تپه تاریخی حسنلو گفت: طی سه ماهه امسال، ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از این مجموعه گردشگری بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ برابر شده است.

حسن شیری مدیر پایگاه ملی محوطه تپه تاریخی حسنلو با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از مجموعه گردشگری حسنلو بازدید کردند، گفت: از این تعداد ۲۴ نفر گردشگر خارجی از کشور‌های چین و ترکیه بودند که سعی می‌کنیم در ادامه سال، این تعداد را با برنامه‌های تبلیغاتی مختلف افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بیشترین گردشگران خارجی متعلق به کشور ترکیه هستند، افزود: پیش‌بینی می‌شود تعداد گردشگران تا پایان امسال سیر تصاعدی داشته باشد.

مدیر پایگاه ملی محوطه تپه تاریخی حسنلو ادامه داد: با اقدامات انجام گرفته از جمله برگزاری برنامه‌های متنوع مانند نوروزگاه، معرفی بیشتر اثر در رسانه‌ها و عموم مردم، توزیع بروشور‌های متنوع و رایگان در پایگاه، مستقر کردن راهنمایان گردشگری، نصب تابلو‌ها و بیلبورد‌های معرفی اثر در جاده‌های اصلی منتهی به آن شاهد افزایش حضور گردشگران در محوطه تاریخی حسنلو شدیم.

پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو، مهمترین سایت گردشگری در جنوب استان در روستای هدف گردشگری حسنلو قرار دارد و این روستا دارای جاذبه‌های طبیعی از قبیل سد حسنلو و تالاب حسنلو است.

محوطه تاریخی حسنلو، با حدود ۸ هزار سال قدمت یکی از مهمترین سایت‌های باستان شناسی کشور است که هزاران اشیای فرهنگی و تاریخی نفیس از قبیل ظروف سفالی، اشیای مفرغی و برنزی، زیورآلات، ادوات جنگی و اشیای تزیینی در اثر کاوش‌های انجام شده از آن به دست آمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.