فاز اول واکسیناسیون دام‌های آذربایجان‌غربی علیه تب برفکی آغاز شد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: فاز اول واکسیناسیون سراسری علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان‌های مختلف استان آغاز شد.

سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: آغاز فاز اول مایه‌کوبی سراسری جمعیت دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی تا ۱۰ شهریورماه به مدت ۲ ماه در استان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این عملیات در جمعیت ۳۱۵ هزار راسی دام سنگین و ۴ میلیون راسی در دام سبک و در ۳ هزار واحد اپیدمیولوژیک انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیش از ۱۱۰ مرکز مایه کوبی بخش خصوصی با نظارت بخش دولتی واکسینه و ایمن سازی دام‌ها را برعهده دارند.

خلیل زاده با اشاره به اینکه یکی از راه‌های کنترل بیماری پرخسارت و فوق العاده مسری و مهلک تب‌برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی، قرنطینه ای، واکسیناسیون مرتب و دوره‌ای جمعیت حساس دام‌ها است، اظهار کرد: دامداران می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی، عدم تردد در میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و ضد عفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

وی از دامداران خواست برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع این بیماری، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند.

وی ادامه داد: لازم است دامداران برای اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دام‌ها در مدت زمان اجرای عملیات مایه‌کوبی خودداری کنند و برای رعایت اصول بهداشتی در دامداری خود حوضچه‌های ضدعفونی را در محل ورودی دامداری را فعال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.