دشمنان اقتدار کشور را با مشارکت مردم در انتخابات می‌سنجند

رییس دانشگاه صنعتی همدان گفت: مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به‌ویژه انتخابات برای کشور اقتدارآفرین است و دشمنان اقتدار کشور را با مشارکت مردم در انتخابات می‌سنجند.

امیر مومنی با تاکید بر اهمیت همدلی، وحدت کلمه و حضور مردم پای صندوق‌های رای اظهار کرد: برای دشمنان نظام مهم است که ما تا چه اندازه نسبت به تعیین سرنوشت خود و انتخاب رییس قوه مجریه کشور پای کار هستیم.

وی ادامه داد: در واقع حضور مردم پای صندوق‌های رای و انتخاب رییس جمهور برای انسجام داخلی و اقتدار بین‌المللی حائز اهمیت است. 

رییس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه مردم همواره در بزنگاه‌های تاریخ انقلاب اسلامی پای کار بوده اند اظهار کرد: با وجود اینکه در تمام ادوار مساله تلاش دشمنان و بدخواهان نظام برای کمرنگ کردن نقش مردم با استفاده از ابزار‌هایی مانند فضای مجازی، رسانه‌های وابسته و فعالیت‌های تخریبی وجود داشته، اما مردم ثابت کرده‌اند که بصیرت لازم را دارند.

مومنی افزود: شرایط انتخابات پیش‌رو شرایط اضطرار است و با شهادت رییس جمهور شهید آیت الله دکتر رییسی این شرایط اضطراری برای انتخاب رییس جمهور بعدی پیش آمد، خوشبختانه مردم این شرایط را به خوبی درک کرده و با حضور میلیونی در مراسم‌های تشییع شهدای خدمت این موضوع را ثابت کردند که سپاسگزار خدمات خالصانه شهیدان خدمت هستند و انتظار می‌رود در انتخابات هم با همان بصیرت خود حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات برای همه کشور‌ها حائز اهمیت است ادامه داد: در کشور ما به دلیل اعتقاد به حاکمیت مردم سالاری دینی، انتخابات دارای اهمیت دوچندان است.

وی اضافه کرد: این مساله از ابتدای انقلاب که پایه‌های مردم سالاری دینی در کشور ایجاد شد تا به امروز دیده می‌شود و یکی از ظهور و بروز‌های اصلی آن پس از پیروزی انقلاب با حضور آحاد مردم در انتخابات مختلف در کشور تجلی یافته است.

مومنی خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری به طور مستمر این بوده است که حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور باید عینی‌تر شود، ایشان در شعار سال نیز بر حضور مردم در عرصه اقتصادی تاکید کرده اند، چراکه رشد و توسعه اقتصاد و صنعت کشور بدون حضور مردم مقدور نیست و بازدهی لازم را ندارد و این موضوع نیز از موارد ظهور و بروز مشارکت مردمی است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری همیشه از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی در کشور در تمام شئون و بخش‌های کشور نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو بحث مختصات زمانی نیز بسیار حائز اهمیت است اظهار کرد: امروز معادلات بین‌المللی در حال تغییر است و اتفاقات زیادی در منطقه، جهان و وضعیت توزیع قدرت صورت گرفته است.

مومنی اظهار کرد: امروز شاهد هستیم نگاه بین‌الملل به کشور ما طی سال‌های اخیر تغییر کرده و اقتدار بین المللی امروز کشور مرهون تلاش در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه علم و فناوری است.

وی اضافه کرد: اتفاقات و وقایع سال‌های اخیر کشور ما را به عنوان قدرت منطقه‌ای و در فعل و انفعالات بین المللی بسیار مهم و تاثیرگذار کرده است و برهمین اساس وقتی ما به دنبال نقش آفرینی در عرصه بین‌المللی هستیم باید در داخل کشور اتحاد و مشارکت داشته باشیم تا در عرصه خارجی و بین المللی اقتدار بیشتر رقم بخورد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی همدان یادآور شد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری انتظار می‌رود که حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات مکمل شرکت در مراسم تشییع شهدای خدمت باشد.

مومنی، مهمترین موضوع در انتخابات ریاست جمهوری را مشارکت مردمی و وحدت ملی برشمرد گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای خون تازه‌ای در رگ‌های اجرایی کشور است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب اصلح اهمیت زیادی دارد و مهم است چه کسی سکان هدایت کشور را در دست بگیرد گفت: فرد شایسته کسی است که دل در گرو کشور و انقلاب داشته باشد، رهرو دولت خدمتگزار سیزدهم و نیز مدیر میدانی و در صحنه باشد.

رییس دانشگاه صنعتی همدان اضافه کرد: مردم با حضور در مراسم تشییع شهید سلیمانی و شهید رییسی نشان دادند که مدیر میدانی و در صحنه می‌خواهند که با آلام، نیاز‌ها و دغدغه‌های آنها آشنا و حضورش باعث دلگرمی مردم باشد و اطمینان و آرامش را به جامعه برگرداند. 

مومنی ادامه داد: مدیریت میدانی یکی از نیاز‌های امروز کشور ما است و اقتدار آفرینی برای کشور در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی و توجه ویژه به مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور دیگر نیاز مهم امروز است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.