یورو ۲۰۲۴؛

جمهوری چک ۱ - ۲ ترکیه/ شاگردان مونتلا چک را برگشت زدند+ فیلم

تیم ملی فوتبال ترکیه با برد ۲ - ۱ مقابل جمهوری چک به مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود کرد.

در دیگر دیدار گروه F یورو ۲۰۲۴، تیم‌های جمهوری چک و ترکیه هم به مصاف هم رفتند تا تکلیف دور گروهی این مسابقات مشخص شود. در این دیدار تیم ملی ترکیه موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد چک عبور و صعود کند.

در این دیدار جمهوری چک برای صعود به دور بعد به پیروزی احتیاج داشت، اما یک مساوی هم برای ترکیه کافی بود تا در رتبه دوم گروه قرار بگیرد و به سمت آسان‌تر جدول حذفی یورو برود.

با این حال اوضاع بر وفق مراد چک پیش نرفت و خیلی زود این تیم ۱۰ نفره شد. باراک در دقیقه ۲۰ روی خطای ناخواسته با سخت‌گیری داور کارت زرد دوم را دریافت کرد. او در میانه میدان با هاکان چالهان اوغلو برای مالکیت توپ درگیر بود که اوزجان رسید و به توپ ضربه زد.  باراک که تعادل مناسبی نداشت روی مچ پای چپ بازیکن حریف پا گذاشت و داور بدون هیچ ملاحضه‌ای به او کارت زرد دوم را نشان داد تا شماره ۷ چک با کارت قرمز از زمین اخراج شود.

ترکیه در دقیقه ۵۱ توانست به گل اول برسد و خیال خودش را تا حد زیادی برای صعود راحت کند. پس از اینکه استانیک موفق شد ضربه خطرناک کنان ایلدیز را مهار کند، توپ توی مدافعان به خارج از محوطه جریمه دفع شد، اما به هاکان چالهان اوغلو رسید که با ضربه پای راست از زاویه بسته گل اول ترکیه را به ثمر رساند.

بدشانسی‌های چک، اما تمامی نداشت و در دقیقه ۵۵ دروازه بان این تیم به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد. با این حال آنها توانستند در دقیقه ۶۶ یکی از گل‌ها را جبران کنند. روی یک ریباند سوچک موفق شد با ضربه پای راست توپ را به گل تبدیل و بازی را مساوی کند.

بازی با همین نتیجه رو به پایان بود که در لحظات آخر ترکیه یک گل دیگر هم زد. در دقیقه ۵+۹۰ پس از اینکه بازیکنان چک به سمت دروازه ترکیه حرکت کردند، ضدحمله ترکیه آغاز شد که پس از پاس کوکچو به جنک توسون او چند قدم کوتاه برداشت و سپس با ضربه محکم پای راست دروازه چک را باز کرد. این گل البته هیچ تغییری در سرنوشت ترک‌ها ایجاد نکرد و فقط به جای ۴ امتیاز، با ۶ امتیاز در رتبه دوم گروه قرار گرفتند.  

ترکیه در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف اتریش شگفتی ساز خواهد رفت و جمهوری چک هم با یک امتیاز با جام وداع کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار