هشدار سطح قرمز هواشناسی گیلان

اداره کل هواشناسی گیلان هشدار سطح قرمز برای بارش رگباری باران و رعد و برق طی امشب تا قبل از ظهر فردا در این استان صادر کرد.

اداره کل هواشناسی گیلان پیرو هشدار سطح نارنجی شماره ۹ که روز دوشنبه ۴ تیر صادر کرد، امروز (چهارشنبه ۶ تیر ماه) در اطلاعیه‌ای با صدور هشدار سطح قرمز از تقویت سامانه بارشی از امشب تا قبل از ظهر فردا (پنجشنبه ۷ تیر ماه) در این استان خبر داد. 

بر همین اساس طی این مدت، بارش شدید تا خیلی شدید باران، وزش باد تا خیلی شدید، رعد و برق و تگرگ پیش بینی شده است.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی گیلان همچنین به بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، آبگرفتگی گسترده در برخی معابر، انسداد برخی از راه‌ها (به ویژه راه‌های روستایی در ارتفاعات و دامنه ها)، احتمال تخریب پل، خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و آب و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، تخریب سازه‌های موقت و سبک، اصابت صاعقه و ... در این استان اشاره شده است.

هشدار قرمز هواشناسی؛ بالاترین سطح هشدار است که پیش‌بینی می‌شود یک پدیده جوی می‌تواند خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شود که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.