جنبش حماس در بیانیه‌ خود از افراد و گروه‌هایی که رژیم صهیونیستی و حامیان آن را بایکوت کرده، حمایت می‌کند.

جنبش حماس در بیانیه‌ای در کانال تلگرام خود از افراد و گروه‌هایی که رژیم صهیونیستی و حامیان آن را بایکوت کرده و با روش‌های مختلف طرد می‌کنند، حمایت کرد و گفت تلاش‌هایی از این دست به «دستاورد‌های قابل توجهی» در تضعیف اقتصاد، منزوی کردن و مشروعیت زدایی از اسرائیل منجر شده است.

به گزارش الجزیره، حماس اعلام کرد: «ما از مردم کشور‌های عربی و اسلامی و مردم آزاده جهان می‌خواهیم از همه تلاش‌هایی که منجر به تحریم و انزوای اسرائیل و حامیان آن می‌شود، حمایت کنند». 

تحریم اسرائیل و شرکت‌هایی که از آن حمایت می‌کنند، به ویژه پس از آغاز جنگ علیه غزه شدت گرفته است. فروشگاه خرده فروشی آمازون، تولید کننده لوازم ورزشی آدیداس و رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد از مشهورترین برند‌هایی هستند که گفته می‌شود از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

در پی تحریم گسترده برخی از این برند‌ها در کشور‌های گوناگون، یان بوردن، مدیر عامل مک دونالد در ماه مارس اعلام کرد که سهام این مجموعه رستوران بیش از ۳ درصد سقوط کرده و ۷ میلیارد دلار خسارت مالی به همراه داشته است. 

از سوی دیگر، خیزش عظیم دانشجویان آمریکایی در بهار امسال نیز به طور ویژه‌ای مرتبط با تحریم اسرائیل بود. دانشجویان در اعتراضات بهار امسال در دانشگاه‌های آمریکا و سپس سراسر جهان قطع هرگونه رابطه دانشگاه خود و رژیم صهیونیستی را مطالبه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۶ تير ۱۴۰۳
با تحریم واقعی
نه مثل ترکیه که صادارات به صهیونیست ها را به بخش
خصوصی و از طریق کشور ثالثی میفرستد
و به دورغ چرند نشخوار میکند
تحریم واقعی .صهیونیست ها و امریکا را به زانو در میاورد
آخرین اخبار