سفیر آمریکا در اسرائیل:

هیچ تغییری در حمایت آمریکا از اسرائیل وجود ندارد

سفیر ایالات متحده در اسرائیل بار دیگر بر حمایت تسلیحاتی آمریکا از اسرائیل تاکید کرد.

جیکوب لو، سفیر ایالات متحده در اسرائیل روز دوشنبه اطمینان داد که هیچ تغییری در حمایت آمریکا از این کشور خاورمیانه وجود ندارد.

نماینده آمریکا در کنفرانسی در دانشگاه رایشمن در هرتزلیا گفت که یک محموله بمب توسط واشنگتن متوقف شد، اما سلاح‌های دیگر به اسرائیل تحویل داده شد. 

وی افزود: «بی صبری خاصی وجود دارد، زیرا اسرائیل هنوز در حال جنگ است، تسلیحات ایالات متحده همچنان به سرعت در حال ارسال است، شاید نه با سرعت ۸ اکتبر، همه چیز با سرعت فوق العاده‌ای پیش می‌رود.»

اظهارات لو پس از آن مطرح شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دولت آمریکا را به تاخیر در ارسال تسلیحات برای اسرائیل و ممانعت از پایان دادن به جنگ علیه حماس توسط کشورش متهم کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه هفته گذشته نیز به طور علنی به انتقاد از آمریکا پرداخت و گفت: «غیرقابل تصور است که دولت بایدن سلاح و مهمات را از اسرائیل دریغ کرده باشد». این اظهارات واکنش کاخ سفید را در پی داشت. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: «تن‌ها یک محموله تسلیحات از زمان آغاز جنگ متوقف شده است، در حالی که میلیارد‌ها دلار سلاح بدون مانع به اسرائیل سرازیر شده است. ما واقعاً نمی‌دانیم که او در مورد چه چیزی صحبت می‌کند».

پس از واکنش‌های منفی مقامات دولت آمریکا، نتانیاهو در توجیه اظهارات خود اعلام کرد: «طی چند ماه سعی کردم مخفیانه مشکل تاخیر اسلحه را با واشنگتن حل کنم، اما تلاش‌ها بی‌نتیجه بود».

به نظر می‌رسد اصطکاک بین تل‌آویو و واشنگتن بر سر ارسال تسلیحات ادامه دارد. این موضوع تا اندازه‌ای جدی شده است که نشریه پولیتیکو در گزارش جدیدی به نقل از منابع مطلع اعلام کرده مقامات کاخ سفید نگران سخنرانی آتی نتانیاهو در کنگره آمریکا هستند و فکر می‌کنند او با انتقاد از بایدن در کنگره اوضاع را بدتر کند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۳
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۰۵ تير ۱۴۰۳
این را نگی چی داری بگی
فعلا در باتلاق غزه گیر افتاده آید
به امید نابودی رژیم کودک کش و آمریکای جهانخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۵ تير ۱۴۰۳
خداوند مرگی عاجل به سیاسیون غربی وصهیونیسم یهودی بدهد چرا آسفالتها را شخم میزنید خوب شکست خوردید توی سردخود بزنید بهتراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۵ تير ۱۴۰۳
آمریکا حامی تمام قد اسرائیل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۴ تير ۱۴۰۳
واقعا حال فهمیدین
آخرین اخبار