بورل: ما در آستانه گسترش جنگ در غرب آسیا هستیم

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بدون نشان دادن راهکاری اعلام کرد که جنگی که رژیم صهیونیستی در غزه شروع کرد درحال گسترش به لبنان است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی بالا گرفتن لفاظی‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان و درگیری با حزب‌الله امروز دوشنبه گفت که غرب آسیا در آستانه گسترش درگیری به لبنان است.

براساس گزارش القدس العربی، بورل قبل از نشست وزرای خارجه اتحادیه در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: خطر تأثیر این جنگ بر جنوب لبنان و گسترش آن روز به روز در حال افزایش است. ما در آستانه جنگی هستیم که در حال گسترش است.

این درحالی است که امروز  چارلز براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که کشورش ممکن است قادر به کمک به رژیم صهیونیستی در صورت وارد شدن به جنگی گسترده با حزب الله لبنان نباشد.

در همین راستا فرماندهان و ژنرال‌های صهیونیست هشدار دادند که ارتش خسته صهیونیستی که در غزه به پیروزی نرسید، آمادگی مقابله با نیروهای زبده حزب‌الله را ندارد.  پیشتر اسحاق بریک، سرلشکر بازنشسته ارتش اشغالگر اسرائیل هشدار داده بود که اعلام جنگ تل آویو به لبنان به معنای خودکشی دسته جمعی صهیونیست‌ها به سرکردگی نتانیاهو، گالانت و هالیوی است. او تاکید کرد عواقب جنگ علیه لبنان خطرناک‌تر از آنچه در گذشته اتفاق افتاده است، خواهد بود.

مترجم: مینا عظیمی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۴ تير ۱۴۰۳
آقای بورل اگر از آینده بد تر میترسیدخیلی راحته اعلام کنید شکست خوردیم اگر خجالت هم میکشید آتش بس دائم را قبول کنید
آخرین اخبار