بروز مسمومیت غذایی در غزه پس از خوردن غذای فاسد

منابع محلی در غزه فاش کردند که در اثر استفاده از غذای کنسروی فاسد، مردم این منطقه دچار مسمومیت غذایی شده‌اند.

دفتر رسانه‌های دولتی در نوار غزه روز دوشنبه اعلام کرد که موارد مسمومیت در میان فلسطینی‌ها به دلیل مصرف غذا‌های کنسرو تاریخ مصرف گذشته در نتیجه کمبود شدید مواد غذایی در این نوار دیده شده است.

براساس گزارش القدس العربی، یک روزنامه‌نگار دولتی در گزارشی گفت: ساکنان غزه کنسرو‌های تاریخ مصرف گذشته را می‌خورند و در تعداد زیادی از آنها دچار مسمومیت می‌شوند. قحطی و بیماری در میان ساکنان نوار غزه به ویژه کودکان در حال افزایش است.

او ادامه داد: رژیم اشغالگر اسرائیل سیاست قحطی سیستماتیک را اعمال می‌کند و از درمان غیرنظامیان غزه جلوگیری می‌کند. از سویی دیگر ارتش اشغالگر اسرائیل مستقیما خدمه شهرداری را هدف قرار می‌دهد. آنها تلاش می‌کنند چاه‌های آب را در نوار غزه مجدد راه‌اندازی کنند.

در نتیجه جنگ و محدودیت‌های رژیم صهیونیستی که ناقض قوانین بین المللی است، فلسطینی‌های غزه به ویژه در مناطق شمالی از کمبود شدید مواد غذایی، آب و دارو رنج می‌برند تا جایی که مرگ و میر ناشی از گرسنگی ثبت شده است.

در ۱۲ ژوئن، مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه، اعلام کرد که نیمی از جمعیت غزه تا اواسط ژوئیه با مرگ و قحطی مواجه می‌شوند، مگر اینکه اجازه داده شود که کمک‌ها آزادانه به آنها برسد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار