سازمان انگلیسی: ۲۱ هزار کودک فلسطینی مفقود شدند

سازمان انگلیسی نجات کودکان امروز دوشنبه از مفقود شدن ۲۱ هزار کودک فلسطینی در غزه خبر داد.

سازمان انگلیسی نجات کودکان (Save the Children) گزارش داد که برآورد‌های این سازمان نشان می‌دهد که حدود ۲۱ هزار کودک در غزه در نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه مفقود شده اند.

براساس گزارش وب سایت رسمی نجات کودکان، بسیاری از کودکان زیر آوار گیر افتاده اند، بازداشت شده اند، در گور‌های بی نشان دفن شده اند یا خانواده‌های خود را گم کرده‌اند. تیم‌های حفاظت از کودکان آژانس گزارش می‌دهند که آوارگی‌های اخیر ناشی از حمله اسرائیل به رفح، کودکان بیشتری را از خانواده‌ها جدا کرده و فشار را بر خانواده‌ها و جوامعی که از آنها مراقبت می‌کنند، افزایش داده است.

جمع‌آوری و راستی‌آزمایی اطلاعات در شرایط فعلی غزه تقریبا غیرممکن است، اما این سازمان اعلام کرد حداقل ۱۷ هزار کودک بدون همراه و جدا شده و تقریباً ۴ هزار کودک احتمالا در زیر آوار مفقود هستند و تعداد نامعلومی نیز در گور‌های دسته‌جمعی دفن شده‌اند.

در همین حال، تیم‌های حمایت از کودکان آژانس امداد نسبت به اقدامات فوری لازم برای محافظت از کودکان جدا شده و بدون همراه هشدار می‌دهند، اقدامی که به شدت به دلیل وخامت اوضاع امنیتی تضعیف می‌شود.

یک متخصص حفاظت از کودکان در غزه در مصاحبه با این سازمان انگلیسی گفت: ما هر روز کودکان بی‌همراه بیشتری پیدا می‌کنیم و هر روز حمایت از آنها سخت‌تر می‌شود. ما از طریق شرکا برای شناسایی کودکان جدا شده و بدون همراه کار می‌کنیم و خانواده‌های آنها را ردیابی می‌کنیم، اما هیچ امکانات امنی برای آنها وجود ندارد زیرا هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

آوار خانه ها در غزه

همسایه‌ها و اعضای خانواده بزرگی که فرزندان تنها را پذیرفته اند، برای تامین نیاز‌های اولیه خود مانند سرپناه، غذا و آب در تلاش هستند. بسیاری از کودکان با غریبه‌ها زندگی می‌کنند یا کاملاً تنها هستند که خطر خشونت، سوء استفاده، استثمار و بی توجهی را افزایش می‌دهند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از ۱۴۰۰۰ کودک از ۷ اکتبر تاکنون کشته شده اند که تقریبا نیمی از آنها هنوز به طور کامل شناسایی نشده اند، بخشی از آن به دلیل آسیب شدید غیرقابل تشخیص هستند. به گفته کارشناسان سازمان ملل متحد، کودکان نیز در میان کسانی هستند که اخیرا در گور‌های دسته جمعی پیدا شده اند و بسیاری از آنها نشانه‌هایی از شکنجه و اعدام‌های سرپایی و همچنین موارد احتمالی از زنده به گور شدن را نشان دادند.

در همین راستا نجات کودکان اعلام کرد سازمان ملل گزارش‌های متعددی از بازداشت‌های دسته جمعی، بدرفتاری و ناپدید شدن اجباری احتمالا هزاران نفر از جمله کودکان دریافت کرده است.

جرمی استونر، مدیر منطقه‌ای نجات کودکان در غرب آسیا گفت: خانواده‌ها به دلیل نامشخص بودن محل زندگی عزیزانشان شکنجه می‌شوند. هیچ والدینی برای یافتن جسد فرزندش نباید میان آوار را بگردد یا گور‌های دسته جمعی حفر کند. هیچ کودکی نباید در یک منطقه جنگی تنها و بدون محافظت باشد. هیچ کودکی نباید بازداشت یا گروگان گرفته شود.

والدین در غزه

او افزود: کودکان مفقود شده، اما زنده هستند، آسیب پذیر هستند، با خطرات حفاظتی جدی روبرو هستند و باید پیدا شوند. آنها باید محافظت شوند و به خانواده هایشان ملحق شوند. کودکانی که کشته شده‌اند، باید مرگ آنها به طور رسمی مشخص شود، خانواده‌هایشان مطلع شوند، مراسم خاکسپاری برگزاری شود، و مسئولین پاسخگو باشد.

این مسئول در سازمان نجات کودکان اعلام کرد: همانطور که بسیاری اشاره کرده اند، غزه به قبرستان کودکان تبدیل شده است و هزاران نفر دیگر مفقود شده اند و سرنوشت آنها مشخص نیست. باید تحقیقات مستقلی انجام شود و مسئولین باید پاسخگو باشند. برای یافتن و حمایت از کودکان مفقودی که جان سالم به در برده‌اند و جلوگیری از تخریب خانواده‌های بیشتر، به آتش‌بس فوری نیاز داریم.

سازمان نجات کودکان در پایان از دولت انگلیس خواست که تمام تلاش خود را برای محافظت از جان کودکان انجام دهد و فورا انتقال سلاح، قطعات و مهمات به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۴ تير ۱۴۰۳
یعنی انگلیسی که با کودک کُشان آمریکایی وصهیونیسم یهودی تروریست پرور همکاری میکند دلسوز کودک هم دارد ویا فقط آمار میدهد
آخرین اخبار