فعالیت مرکز خرید دانه روغنی کلزا در بوکان آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: فعالیت مرکز خرید دانه روغنی کلزا در این شهرستان آغاز شده و محصول کلزا با قیمت تضمینی ۳۵۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم از کشاورزان خریداری می‌شود.

انور امینی‌خواه مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: امسال هزار و ۱۴۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص پیدا کرده که در مقایسه با سال زراعی قبل، بیش از ۲ برابر شده که پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از ۴ هزار تُن محصول از کشاورزان خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت بخش دولتی از کشت دانه روغنی کلزا و افزایش قیمت این محصول، تمایل کشاورزان این شهرستان برای کشت آن افزایش پیدا کرده، افزود: سال زراعی گذشته ۴۹۰ هکتار دانه روغنی کلزا در بوکان کشت شده بود، اما در هنگام برداشت ۴۶۵ هکتار قابلیت برداشت داشت و در مجموع هزار و ۱۶۳ تُن محصول نیز با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

مدیر جهادکشاورزی بوکان اضافه کرد: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به تامین زیرساخت‌های لازم برای کشت این محصول در شهرستان بوکان ادامه داد: هم اکنون ۴۱ دستگاه کارنده مخصوص دانه روغنی کلزا در این شهرستان وجود دارد و برای کشت امسال ۸۱۲ تُن بذر مرغوب و ۳۳۰ تُن انواع کود شیمیایی مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار گرفته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.