شهادت مدیر اورژانس وزارت بهداشت در بمباران شهر غزه

منابع فلسطینی تائید کردند که مدیر اورژانس غزه حین انجام وظیفه به دلیل بمباران جنگنده‌های صهیونیست به شهادت رسیده است.

وزارت بهداشت غزه یکشنبه شب از شهادت هانی الجعفراوی مدیر آمبولانس و اورژانس غزه در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به درمانگاه الدرج غزه خبر داد.

براساس گزارش سما الاخباریه، وزارت بهداشت غزه خبر شهادت دکتر یوسف ابوالریش و تمامی کادر او و شهادت آقای هانی الجعفراوی مدیر آمبولانس و اورژانس غزه را تائید کرد. این سازمان در ادامه گفت که شهات الجعفراوی همراه با همیارانش نشان دهنده یک الگو از استواری، عزم و فداکاری در هنگام انجام وظیفه بشردوستانه خود در تخلیه مجروحان و شهدا با وجود بمباران و تهدید‌ها بود.

وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت بهداشت و درمان به همراه همه ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی بر عزم خود برای ادامه وظایف بشردوستانه و پزشکی علی‌رغم هدف‌گیری سیستماتیک و کشتار مستقیم که تاکنون ۵۰۰ پرسنل بهداشتی را تحت تأثیر قرار داده و تعدادی از کادر خود را بر اثر بازداشت از دست داده است، تأکید می‌کند.

وزارت بهداشت مجددا از جامعه بین‌المللی و نهاد‌های بین‌المللی و حقوق بشری آن خواست تا تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را متوقف کنند، از سیستم بهداشتی و پرسنل آن محافظت کنند و دشمن صهیونیستی را به دلیل جنایات نسل‌کشی علیه مردم غره محاکمه کنند.

در همین راستا  خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف حمله سنگین توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۴ تير ۱۴۰۳
کادر درمان خط قرمزن
آخرین اخبار