رایزنی علی اف با نماینده وزارت خارجه آمریکا درباره صلح منطقه‌ای

دفتر الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرد آمریکا به پیشبرد دستور کار صلح منطقه‌ای و تمایل واشنگتن برای حمایت از این روند تأکید دارد.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان با جیمز اوبرایان، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا، روابط دوجانبه و روند صلح میان باکو و ایروان را مورد بررسی قرار داد. این خبر در وب سایت رئیس جمهوری آذربایجان منتشر شده است.

در این بیانیه آمده است: «جیمز اوبرایان بر تعهد ایالات متحده به پیشبرد دستور کار صلح منطقه‌ای و تمایل واشنگتن برای حمایت از این روند تأکید کرد».

به گزارش سرویس مطبوعاتی علی اف، نماینده وزارت امور خارجه آمریکا بر اهمیت همکاری جمهوری آذربایجان و آمریکا در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه بیشتر روابط در سطح راهبردی تاکید کرد. در این پیام آمده است: «در این زمینه موضوعات مربوط به همکاری‌های منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

در این دیدار همچنین همکاری جمهوری آذربایجان و آمریکا در بخش انرژی بررسی شد. اوبرایان گفت که کشورش به حمایت از آذربایجان برای برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد COP۲۹ که در ماه نوامبر در باکو برگزار می‌شود، ادامه خواهد داد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۱:۳۶ ۰۹ تير ۱۴۰۳
آذربایجان مجلسش تشریفاتی است خانواده الهام همه کاره اند
آخرین اخبار