۱۰۰ بنای تاریخی فرهنگی با واگذاری تسهیلات حمایتی احیا می‌شود

مدیرعامل صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی گفت: به منظور حفظ، احیا و رونق گردشگری، امسال ۱۰۰ بنای تاریخی، فرهنگی و گردشگری با در نظرگرفتن تسهیلات ویژه و مشارکت بخش خصوصی بازسازی و احیا می‌شود.

شهاب طلایی شکری مدیرعامل صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی کشنبه شب در آیین گشایش موزه رستوران حمام قلعه همدان گفت: عملیات مرمت، احیا و بازسازی موزه حمام قلعه همدان با مشارکت و اعتبارات بخش خصوصی انجام شد و ظرفیت خوبی برای میزبانی از گردشگران است.

وی افزود: این اثر تاریخی می‌تواند به عنوان یک ظرفیت گردشگری در خدمت مردم شهر همدان و سایر گردشگران کشور قرار گیرد.

طلایی شکری تصریح کرد: این مجموعه با کاربری رستوران سنتی و ظرفیت پذیرایی از ۱۸۰ نفر، با پنج میلیارد ریال اعتبار بازسازی شده است و امیدواریم این سرمایه‌گذاری موجب رونق صنعت گردشگری استان همدان شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع دولتی برای احیای بافت تاریخی، مشارکت سرمایه‌گذار خصوصی می‌تواند موثر و مفید باشد.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی کشور گفت: این صندوق به عنوان متولی جذب سرمایه‌گذار و مشارکت مردمی برای مرمت بافت تاریخی روند بازسازی بنا‌ها را آغاز کرده و قرار است امسال ۱۰۰ بنای تاریخی را برای مرمت با تخصیص تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران واگذار کند.

وی افزود: مرمت و بازسازی بنا‌های دیگر تاریخی استان همدان با مشارکت بخش خصوصی همچون حمام ارامنه، خانه ضرابی و کاروانسرای تاج‌آباد در برنامه این صندوق است و این بنا‌ها توسط بخش خصوصی مرمت می‌شوند و در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار