توقیف ۱۵۸ قلم کالای آرایشی و بهداشتی در شهر آبگرم

کارشناس واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج گفت: ۱۵۸ قلم کالای آرایشی و بهداشتی، توسط حوزه سلامت شهرستان آوج توقیف شد.

عباس کمالی کارشناس واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج گفت: در راستای کنترل محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه و همچنین بررسی برچسب مشخصات فرآورده، ۱۵۸ قلم کالای آرایشی و بهداشتی را به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۵۳۰ هزار ریال در شهر آبگرم توقیف کرد.

کمالی افزود: تمامی این کالا‌ها فاقد برچسب اصالت و سلامت کالا برای محصولات سلامت‌محور وارداتی و یا فاقد مشخصات برچسب‌گذاری برای محصولات داخلی (مطابق ماده ۱۱ قانون مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی) بودند.

وی از پلمب یک واحد خشکبارفروشی واقع در شهر آبگرم خبر داد و گفت: پلمب این واحد به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و بی‌توجهی به اخطار‌های صادره بود که با اخذ مجوز قضایی و در راستای ساماندهی مراکز عرضه مواد غذایی، صورت گرفت.

کارشناس واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج ضمن تاکید بر نخریدن کالا‌های فاقد پروانه ساخت و سیب سلامت سازمان غذا و دارو و برچسب اصالت و سلامت کالا توسط عموم مردم، اضافه کرد: بازدید‌های مستمر از واحد‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح شهرستان ادامه دارد.

به گفته کمالی، این اقدامات، در بازدید‌های نظارتی خرداد ماه ۱۴۰۳ با حضور نماینده تعزیرات حکومتی شهرستان آوج، کارشناس بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت آبگرم و با محوریت واحد نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشی شبکه انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار