استاندار قزوین:

وجه اشتراک شهیدان بهشتی و رئیسی مظلومیت بود

استاندار قزوین گفت: مظلومیت و شهادت بهشتی‌ها و رئیسی‌ها نشانگر واقعه‌ای مداوم در فضای خدمتگذاری به مردم در نظامی است که مبتنی بر حق طلبی است.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در مراسم اربعین شهدای خدمت گفت: در آیت الله بهشتی و آیت الله رئیسی نگاه مشترکی بین رفتارها، باور‌ها و اعتقاداتی در امتداد آرمان امام خمینی (ره) و خواست و اراده ملت ایران وجود داشت و در این مسیر هر ۲ شهید جاودانه شدند.

وی افزود: خصوصیت مشترک، جدی‌تر و منحصر به فرد بین شهید بهشتی و شهید رئیسی وجود دارد که آن مظلومیت این دو شهید است، مظلومیتی که مبتنی بر صداقت، تعهد و رفتار و پافشاری بر مسیر حق ایجاد شد و مورد تایید و بیان امامین انقلاب نیز قرار گرفت. 

اعلایی گفت: مظلومیت و شهادت بهشتی‌ها و رئیسی‌ها نشانگر واقعه‌ای مداوم در فضای خدمتگذاری به مردم در نظامی است که مبتنی بر حق طلبی است و بیانگر این است که حق طلبی همواره دارای هزینه است و حرکت در این مسیر امکان دارد بهترین‌ها را در بدترین شرایط مظلومیت قرار دهد.

استاندار قزوین اضافه کرد: شهدای مظلوم مختصات مشترکی دارند، مختصات آنها این است که خداوند آنها را برگزیده و با نشان شهادت به آنها کارکرد دائمی داده است و در تاریخ ماندگار شده اند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: حیف بود شهید بهشتی و شهید رئیسی جز با شهادت از بین ما می‌رفتند و در تاریخ ماندگار نمی‌شدند ولی انگار مظلومیت آنها فقط در دوران حیات نیست و برخی هنوز هم به دنبال تداوم تخریب آنها هستند.

وی افزود: اخیرا فردی در استان ما اشاره کرده بود که از رئیسی امامزاده نسازید، به ایشان می‌کنم که ما از آیت الله رئیسی امامزاده نمی‌سازیم چراکه ایشان به اراده الهی با شهادت خود به عنوان یک ستاره در آسمان کشور ماندگار شد و خداوند او را برگزید تا چراغی برای شب‌های تاریک در مسیر پیش رو باشد. او بعد از این نوری است که تلالو خواهد داشت، چه ما ببینیم و چه چشمانمان را به عمد بر رویش ببندیم.

اعلایی گفت: رئیسی تبدیل به ستاره درخشانی شد که به تعبیر امام خمینی (ره) می‌شود راه را به وسیله او و تمامی شهدا پیدا کرد، شهید رئیسی ها، بهشتی ها، رجایی‌ها و باهنر‌ها و تمامی شهدا که آسمانی شدند تبدیل به ستاره‌های درخشان آسمان ایران عزیز شدند. 

استاندار قزوین با بیان اینکه بعد از آیت الله رئیسی ۲ مسئولیت عمده را بر عهده تمامی مردم و مسئولان است، اضافه کرد: نخست وظیفه شناخت مکتب رئیسی است، چراکه آیت الله رئیسی مبتنی بر اخلاق، ولایتمداری، تعامل و سازگاری، تخصص و توجه به تعالی فردی به این مرحله رسیده است و باید ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به دیگر مسئولیت درخصوص شهید رئیسی اظهار داشت: در طول تاریخ امثال رئیسی‌ها و بهشتی‌ها بوده اند و اگر نگاه جامعه حمایت از اینها بود یا مظلومیت اتفاق نمی‌افتاد یا کمتر می‌شد، البته مردم ایران پس از انقلاب اسلامی نسبت به تاریخ در این زمینه بسیار بهتر عمل کرده اند و مظلومیت نیکان در این برهه تاریخ بسیار کمتر از برهه‌های پیشین است.

وی با بیان اینکه خداوند آیت الله رئیسی را ستاره‌ای کرد تا این نسل هم امثال رجایی و بهشتی را درک کنند و برای آنها حجت تمام شود، افزود: اتفاقات و اقدامات آیت الله رئیسی در دوران خدمتگذاری بی نظیر بود و تمامی تحولات چه در حوزه خارجی و چه در حوزه داخلی بسیار موثر بوده است و میزان نتایج آنقدر بالاست که اصلا باور پدیر نیست که این خدمات در کمتر از سه سال انجام شده است 

 اعلایی با اشاره به اینکه در استان قزوین هم تمامی سیاست‌های دولت سیزدهم اجرایی شد، ادامه داد: مجموعه مدیریتی استان با باج خواهی، زیاده طلبی و فساد مبارزه کرد و مسیر خدمتی را با بکارگیری افراد متخصص به پیش برد و تمام عقب ماندگی‌های استان از جمله بهداشت و درمان، آب و راه و بسیاری از موضوعات دیگر را در اولویت توجه و مسیر رفع قرار داد.

استاندار قزوین اضافه کرد: در استان به برکت مرام آیت الله رئیسی ستادبازی وجود نداشت و در استان کسی به خاطر فعالیت در ستاد آیت الله رئیسی منصب نگرفت بلکه کسانی مسئولیت گرفتند که دارای تخصص و تعهد لازم بودند. 

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در روز‌های اخیر عده‌ای عنوان کردند مدیران استان کارآمد نیستند و قطعا پس از پیروزی آنها را جابجا می‌کنیم، به عنوان نماینده عالی دولت در استان اعلام می‌کنم اکثر مدیران در دولت شهید رئیسی با التماس و خواهش ما مسئولیت را پذیرفتند و مثل سابق کسی در باغ و ویلا دنبال معامله مسئولیت نبوده است که الان نگران واگذاریش باشد.

استاندار قزوین افزود: بله، مجموعه مدیریتی استان برای منافع شما و منافع شخصی خودشان کارآمد نیستند ولی باید بدانید که متعهد ترین، مخلص ترین، توانمند‌ترین فرزندان بومی این آب و خاک در استان مسئولیت گرفتند و این توفیقات قابل توجه را کسب کردند و بخواهید و نخواهید این افراد در میدان سیاست استان ماندگار خواهند شد و من بعد نقش آفرینی خواهند کرد چرا که توانستند برخی مشکلات چند ده ساله مردم را با پیگیری مجدانه در همین زمان اندک حل کنند.

استاندار قزوین گفت: مردم استان کار آمدی شما را هم در راه‌ها و بیمارستان‌ها و آبرسانی و تولید دیده اند و امروز هم هر روزه در اعتراضات مداوم سرمایه گذاران خودرویی می‌بینند که با بی مبالاتی و بی مسئولیتی در برخورد و جلوگیری از غارت منابع مردم در سال‌های مدیریتیتان چه گلی به سرشان زده اید.

اعلایی گفت: انتخابات را به عنوان آخرین ماموریت دولت سیزدهم در کمال دقت و صحت برگزار می‌کنیم و زمینه تحکم اراده ملت را برای اداره کرد آینده کشور فراهم می‌آوریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.