پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری های قزوین

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در سه ماهه سال جاری بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به شهرداریها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان قزوین پرداخت شد.

سید محمود موسوی صانع مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: تا پایان خرداد ماه از محل مشارکت مردم استان قزوین در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان به صورت مستقیم واریز شده است که نسبت به مدت مشابه ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفاً جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصروف می‌گردد و صرف آبادانی و توسعه آنها می‌شود و در حوزه‌هایی همچون بهبود کیفیت حمل‌ونقل عمومی، راه‌سازی، جاده‌سازی و تعمیر معابر، ایجاد فضای سبز، ایجاد اماکن تفریحی ازجمله پارک‌ها و حفظ و نگهداری آنها، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

موسوی افزود: یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت به خصوص جهت هزینه در بخش بهداشت و سلامت مناطق محروم، روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد، در همین راستا از ابتدای سال تاکنون با افزایش حدود ۴۰ درصدی، بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش سلامت قزوین اختصاص یافت.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین همچنین با اشاره به رشد ۷۰ درصدی سهم ورزش استان از محل ارزش افزود، بیان کرد: در سه ماهه امسال از محل عوارض ارزش افزوده، ۵۱۳ میلیارد ریال جهت توسعه ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، زیر ساخت‌های لازم در حوزه معلولان و جانبازان، اختصاص یافت.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین، مالیات را از درآمد‌های پایدار دانست و اظهار کرد: درآمد‌های حاصل از مالیات در قالب ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی و در شکل‌های مختلف دوباره به مردم باز می‌گردد و بدون شک هزینه کرد آن در بخش‌های مختلف اجتماعی و خدماتی مانند ورزش، سلامت و انواع خدمات شهری دیگر می‌توان در راستای ارتقای فرهنگ مالیاتی گام‌های مؤثری برداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار