هزینه هفت میلیارد ریالی برای ساخت دیواره سنگنوردی بولدرینگ همدان

سلماسی گفت:دیواره سنگنوردی بولدرینگ این استان به دست طراحان توانمند همدانی با ۵۰ درصد صرفه جویی با اعتبار حدود هفت میلیارد ریال ساخته شد.

 رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی همدان گفت: دیواره سنگنوردی بولدرینگ این استان به دست طراحان توانمند همدانی با ۵۰ درصد صرفه جویی در هزینه‌ها و با اعتبار حدود هفت میلیارد ریال ساخته شد.

رضوان سلماسی گفت: سنگنوردان زبده و طراح همدانی توانستند این دیواره استاندارد را براساس آخرین مدل‌های نوین سنگنوردی با ۵۰ درصد کمتر از ارزش ریالی مشابه داخلی خود ساخته و نصب کنند.

او گفت: دیواره سنگنوردی مسابقات بولدرینگ به ارتفاع چهار متر و به طول ۲۴ متر در مجموعه زنده یاد فرهاد همدان ساخته شده و دیواره قبلی نیز برای استفاده و گرم کردن سنگنوردان به سالن قرنطینه انتقال یافت.

 رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی همدان گفت: مجموعه سنگنوردی فرهاد نیازمند تجهیزات به روز است و امیدواریم با حمایت مجموعه دستگاه ورزش و جوانان استان همدان نیاز‌های ضروری سنگنوردان تامین شود.

سلماسی گفت:بولدرینگ از رشته‌های مستعد در کشور است و می‌توانیم با برنامه‌ریزی آموزشی مناسب، استعداد‌های پرشماری را با برخورداری از این زیرساخت مطلوب پرورش بدهیم.

او گفت: هم اکنون مدارس آموزشی سنگنوردی در رشته‌های مختلف و در رده‌های سنی پایه در همدان آغاز شده و بولدرینگ یکی از رشته‌های محبوب در بین خانواده‌ها است.

استان همدان دارای نزدیک به ۵۰۰ ورزشکار در رشته‌های زیرمجموعه سنگنوردی است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار