قزوین جزو ۶ استان برتر کشور در ورزش آمادگی جسمانی است

رییس فدراسیون ورزش آمادگی جسمانی گفت: قزوین در بین هیات‌های آمادگی جسمانی جزو ۶ استان برتر کشور است که عملکرد رضایت بخش و قابل قبولی دارد.

احمد گواری رییس فدراسیون ورزش آمادگی جسمانیدر مجمع عمومی و انتخابی هیات آمادگی جسمانی و تندرستی استان قزوین گفت: قزوین در تمام برنامه‌های ورزشی قهرمانی و توسعه آمادگی جسمانی حضور فعالی داشته و از استان‌های پیشرو در زمینه آموزش این رشته ورزشی به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: امیدواریم مجتبی حاجی طاهری رییس جدید هیات آمادگی جسمانی قزوین بتواند اقدامات ورزشی مناسبی در خصوص این رشته روزشی ارایه دهد.

گواری با بیان اینکه رشته آمادگی جسمانی و وضعیت سلامت جامعه آنچنان که باید از اوضاع مناسبی برخوردار نیست، گفت: هم اکنون بیماری‌های کم تحرکی در بین افراد جامعه بسیار شایع شده که این رشته ورزشی می‌تواند در تقویت قوای جسمی و ذهنی تاثیر بسزایی داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: تمامی ورزش‌های رشته آمادگی جسمانی در تلاش هستند تا جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار دهند و امیدواریم با اقدامات مناسب و برنامه ریزی شده بتوانیم جایگاه ورزش آمادگی جسمانی را در کشور به مقام بالا برسانیم.

وی افزود: رشته‌های تحت پوشش آمادگی جسمانی از آسان به پیچیده طراحی شده و در دسترس هستند و تمرینات آن برای تمامی سنین و مشاغل برنامه ریزی شده است.

رییس فدراسیون ورزش آمادگی جسمانی بیان کرد: رشته‌های تحت پوشش آمادگی جسمانی از لحاظ هزینه جزو رشته‌های ورزشی ارزان قیمت محسوب می‌شوند و همین موضوع می‌تواند خانواده‌ها را به استقبال از این رشته روزشی ترغیب کرده و آن را به سطح مطلوب برساند.

آمادگی جسمانی از پایه‌های محکمی در قزوین برخودار است

عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان قزوین هم در این نشست گفت: رشته آمادگی جسمانی با هیات همگانی تلفیق بود که با تصمیم وزارتخانه ورزش و جوانان این رشته مستقل شد، چرا که ورزش آمادگی جسمانی پایه ورزش‌های دیگر بوده و نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارد.

علایی مقدم اضافه کرد: رییس جدید هیات آمادگی جسمانی باید با ریل گذاری مسیر پیشرفت این رشته ورزشی در کنار ورزشکاران استان با همدلی و همراهی بتواند گام‌های مثبتی برای ورزش استان بردارد.

وی یادآور شد: قزوین دومین آمار بیمه شده را در بین استان‌های کشور دارد و به خصوص بانوان ورزشکار در مسابقات قهرمانی مدال‌های زیادی کسب کردند و اکنون رشته آمادگی جسمانی نیز می‌تواند افتخاراتی برای استان ایجاد کند.

اعلایی مقدم گفت: اگر اقدامات مناسبی در هیات آمادگی جسمانی رقم خورد می‌توانیم شاهد حضور ورزشکاران از نقاط دوردست روستایی تا سطح شهر قزوین باشیم و به این دلیل که این هزینه رشته ورزشی نیز خیلی بالا نیست می‌تواند در سبد خانوار‌ها جای گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: هیات آمادگی جسمانی استان قزوین در حوزه آموزشی نیز عملکرد مناسبی داشته و باید هر چه بیشتر از ظرفیت‌های این رشته ورزشی استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار