برق ۸ اداره پرمصرف آذربایجان‌غربی قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: برق ۸ اداره پر مصرف استان در پی بی توجهی به اخطار‌های صادر شده، قطع شد.

طاهر کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی از ابتدای اجرای طرح مدیریت بار یعنی از ۱۶خردادماه در استان، با دقت مورد پایش قرار می‌گیرد و در همین راستا اخطار‌هایی صادر شده و نسبت به قطع برق دستگاه‌های پرمصرف اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا صبح امروز پس از مراجعه اکیپ‌های ارزیابی و نظارت، برق ۸ اداره پر مصرف استان که نسبت به اخطار‌ها بی توجه بودند، قطع شد.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ مورد اخطاریه قطعی برق نیز برای ادارات و بانک‌های پر مصرف استان صادر شد که در صورت رعایت‌نشدن سقف مجاز مصرف توسط این ادارات و پس از صدور اخطاریه قبلی، برق این ادارات پرمصرف قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش بی سابقه مصرف برق استان در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال،  در ادامه گفت: طی روز‌های گذشته مصرف برق استان به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و رکورد پیک بار پارسال زده شد.

کیامهر افزود: در زمان اوج بار روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه امسال، یک هزار و ۱۵۱ مگاوات مصرف در آذربایجان‌غربی ثبت شد که نشان دهنده ۹ درصد افزایش بار نسبت به مدت مشابه پارسال است.

وی همچنین بر لزوم و همراهی مردم با برنامه‌های مدیریت مصرف اشاره کرد و افزود: افزایش استفاده از وسایل سرمایشی به دلیل افزایش دمای هوا عمده‌ترین علت افزایش بار مصرفی امسال است و ادامه این رویه با توجه به ورود به فصل تابستان نگران کننده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.