رئیس سازمان اورژانس کشور:

۵۰۰ آمبولانس تا شهریور به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود

میعادفرگفت: قرارداد ۵۰۰ دستگاه آمبولانس منعقد شده است که تا پیش از رسیدن اربعین حسینی ۲۵۰ دستگاه از گمرک ترخیص و ۲۵۰ دستگاه دیگر تا پایان شهریور توزیع می‌شود.

محمدجعفر میعاد فر اظهار داشت: علاوه بر این مناقصه‌ای برای خرید ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در حال انجام است که امید می‌رود برای امسال و سال آینده به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: همچنین قسمتی از اعتبارات ارزی باقی مانده از گذشته برای خرید ۷۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه خودرو آمبولانس در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان خودرویی از ظرفیت خیران نیز استفاده می‌شود گفت: مجوز ورود یک هزار دستگاه آمبولانس توسط خیران از دولت دریافت شده است.

میعادفر اضافه کرد: این آمبولانس‌ها با ۵۰ درصد هزینه تمام شده در داخل کشور توسط خیران خریداری و وارد کشور می‌شود همچنین کار تشریفات گمرکی و معافیت‌ها توسط سازمان اورژانس پیگیری می‌شود.

وی از خیرانی که قصد تجهیز پایگاه‌های اورژانس یا بیمارستان نزدیک محل سکونت خود به آمبولانس دارند خواست در این کار خیر مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تعمیر آمبولانس‌های فرسوده که بالای ۱۶ سال عمر دارند فایده‌ای برای اورژانس ندارد بنابراین تمام همت این سازمان به جای تعمیر به نوسازی ناوگان معطوف شده است.

میعادفر بیان کرد: سازمان اورژانس برنامه‌ای برای خرید اورژانس هوایی ندارد بلکه هدف آن بهره گیری از ظرفیت هوانیروز و دیگر شرکت‌ها برای دریافت خدمات در این حوزه است.

وی تاکید کرد: تحریم ها، گران بودن خدمات هوایی و نبود ردیف اعتباری برای خرید اورژانس هوایی موجب شده در اورژانس هوایی با چالش مواجه شویم با همه این احوال سعی کردیم حداقل خدمات را فراهم کنیم تا مردم به مشکل برنخورند.

وی یادآوری کرد: سال گذشته از محل سهمیه جذب ۲۵ هزار نیرو در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه هزار و ۵۴۰ نفر در اورژانس کشور مشغول به فعالیت شدند امسال نیز از سهمیه ۲۵ هزار نفری درصدد جذب نیرو به میزان سال گذشته هستیم.

محمدجعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور روز یکشنبه به منظور حضور و سخنرانی در همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه آمایش غرب کشور و افتتاح ساختمان اورژانس طائمه شهرستان نهاوند و ساختمان حسین آباد ناظم شهرستان ملایر به استان همدان سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار