فراهم‌شدن دسترسی ۶۱۵ خانوار روستایی و عشایر آذربایجان‌غربی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: با احداث یک سایت جدید و ارتقاء ۱۰ سایت همراه با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال دسترسی، ۶۱۵ خانوار روستایی و عشایر استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

قاسم جلیلی‌‎نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به فراهم‌شدن دسترسی ۶۱۵ خانوار روستایی و عشایری استان به شبکه ملی اطلاعات، گفت: این خانوار‌ها با دوهزار و ۳۳۹ نفر جمعیت در ۱۱ روستای شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، خوی، تکاب و چالدران از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

وی ضمن اشاره به اولویت وزارت ارتباطات در دولت شهید رئیسی به توسعه ارتباطات مناطق روستایی و محروم، افزود: در راستای توسعه ارتباطات مناطق روستایی و کاهش شکاف دیجیتال، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از روستاییان و عشایر شهرستان‌های ارومیه، خوی، اشنویه، تکاب و چالدران از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

جلیلی‌نژاد اضافه کرد: با احداث یک سایت جدید و ارتقاء ۱۰ سایت همراه اهالی روستا‌های زنگ آباد، عین‌الروم، خاکمردان، جنگسر، بلیان، شگفتی، قارنجه، دلبکی، هدر، زنهارکندی و بغلچی سفلی به اینترنت نسل چهارم متصل شدند و دسترسی ۶۱۵ خانوار به خدمات شبکه ملی اطلاعات از قبیل آموزش الکترونیک، خرید و فروش آنلاین، ارائه خدمات دولت الکترونیک و خدمات بانکی فراهم شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی تصریح کرد: عملیات احداث و ارتقاء تکنولوژی سایت‌های روستایی به منظور برخورداری تمام هم استانی‌ها از امکانات شبکه ملی اطلاعات با سرعت ادامه دارد تا هیچ روستانشینی از کیفیت و سرعت خدمات ارتباطی محروم نماند. 

وی با اشاره به اینکه تمام مراحل اجرای این فرایند از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام گرفته است، اضافه کرد: اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات گامی مهم در راستای تحقق شعار دسترسی همگانی به ارتباطات فراگیر و گسترش عدالت ارتباطی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.