مصرف برق در آذربایجان‌غربی ۶ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: در خردادماه امسال مصرف برق در استان، نسبت به مدت‌زمان مشابه پارسال ۶ درصد افزایش یافته است.

طاهر کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان مصرف برق در استان، گفت: در خردادماه امسال نسبت به مدت‌زمان مشابه پارسال علی‌رغم اینکه دمای هوا نسبت به مدت مشابه افزایش چندانی نداشته، اما مصرف برق ۶  درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این میزان مصرف نشان‌دهنده هشدار جدی در راستای رعایت الگوی مصرف و همراهی و مشارکت همگانی برای گذر از پیک‌بار تابستان پیش رو است.

کیامهر اضافه کرد: در روز‌های گذشته باتوجه به افزایش شدید دمای هوا مصرف برق علاوه بر آذربایجان‌غربی در سایر استان‌ها نیز رشد چشمگیری داشت و برای پیشگیری از هرگونه مشکل باید مصارف غیرضرور کاهش و نسبت به مصرف بهینه اقدام شود.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان مصرف برق از ابتدای خرداد تاکنون هزار و ۱۱۹ مگاوات است در حالیکه در مدت مشابه پارسال مصرف هزار و ۵۲ مگاواتی بود. 

کیامهر یادآور شد: امسال خاموشی نخواهیم داشت، اما باتوجه به برنامه‌های مدیریت بار برای مشترکین کشاورزی، صنعتی و تجاری برنامه‌های مشارکت و همکاری در نظر گرفته شده و در بخش صنعت نیز تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های مشارکت پیک بار با صنایع بسته شده و طبق این تفاهم‌نامه‌ها صنایع بدون اینکه مشکلی در فعالیت‌های خود داشته باشند باید با برنامه‌های مدیریت بار مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: در مجموع بیش از یک میلیون و ۴۳۰ هزار مشترک شرکت توزیع نیروی برق در سطح استان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.