شهرک مسکونی مدرن از نیاز‌های مردم شهرستان اردکان

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: شهرک مسکونی از نیاز‌های شهرستان پرجمعیت و مهاجر پذیر اردکان است.

مصطفی پوردهقان نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات اجرایی طرح ایجاد شهرک مسکونی اردکان گفت: در این شهرک به نیاز‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی افراد زیادی باید توجه شود و برنامه‌ریزی مناسب در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، ارتقاء خدمات عمومی و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌تواند به بهبود وضعیت این شهرک و رفاه ساکنانش کمک کند.

او اضافه کرد: شهرک مسکونی با جمعیت زیاد ممکن است با چالش‌های مربوط به ترافیک، نیاز‌های زیرساختی، خدمات عمومی و محیط زیست مواجه شود، مهاجرت افراد به این منطقه می‌تواند باعث افزایش جمعیت و نیاز‌های اجتماعی جدید شود، برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت موثر می‌تواند کمک کند تا این چالش‌ها مدیریت شده و بهبود یابند.

نماینده مردم اردکان به جهش جمعیتی و نیاز به زمین‌های مسکونی اشاره کرد و نسبت به درخواست‌های روزافزون آینده به‌دلیل جمعیت شناور ناشی از مهاجرت هشدار داد.

او بر لزوم بررسی ملاحظات اجتماعی، محیط‌زیستی، منابع طبیعی، بهداشتی و... طرح شهرک مسکونی تأکید کرد.

پوردهقان، به تأثیرات گسترده افزایش جمعیت و نیاز‌های مرتبط با آن بر شهرک مسکونی اشاره و اهمیت برنامه‌ریزی دقیق برای پاسخگویی به این نیاز‌ها را یادآور شد.

در ادامه، مسئولان اجرایی حاضر در جلسه به ارائۀ گزارش‌های کارشناسی حوزه‌های خود پرداختند و فاز‌ها و پهنه‌های پیشنهادی برای ایجاد شهرک مسکونی مورد بررسی قرار گرفت.

این گزارش‌ شامل؛ تحلیل‌ها از وضعیت فعلی و پیش‌بینی‌های مربوط به راهکار‌های پیشگیری از چالش‌های احتمالی آینده این شهرک بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار