گودی برای رهایی/کمک یک میلیاردی یزدی‌ها به آزادی زندانیان غیر عمد

همزمان با شب عید سعید غدیر خم جشن گلریزان زورخانه‌ای برگزار و مبلغ ۱ میلیارد تومان جهت آزادی زندانیان غیر عمد جمع آوری شد.

همزمان با هفته قوه قضاییه، جشن گلریزان زورخانه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد، مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، رئیس شورای شهر یزد، رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان، معاون سلامت اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌ها و جمعی از خیرین و مسئولین قضایی زندان‌های استان و اهالی دوشنبه‌های رهایی به میزبانی زورخانه علی ابن ابی طالب (ع) برگزار و مبلغ ۱ میلیارد تومان جهت کمک به آزادی زندانیان غیر عمد جمع آوری شد.

رییس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در این آیین ضمن عرض تبریک به مناسبت عید سعید غدیر خم گفت: گره گشایی از کار مردم و کمک به دیگران از سنت‌های دیرین ایرانیان و عامل رونق و برکت در زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی با اشاره و تقدیر از شکل گیری پویش دوشنبه‌های رهایی افزود: برکت و خیری که خداوند در گره گشایی از کار دیگران قرارداده قابل قیاس با هیچ امر خیر دیگری نیست.

وی تصریح کرد: همانطور که در قیامت کوچکترین حق الناسی می‌تواند انسان را گیر بیاندازد، حقیقتا گره گشایی از خلق می‌تواند بسیاری از گره‌ها را در آن روز باز کرده و مشکلات انسان را مرتفع سازد.

این مقام قضایی اظهار داشت: کمک به افراد گرفتار، مختص افراد متمول نیست، بلکه همواره ثابت شده بسیاری از کمک‌ها برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد از کمک‌های خرد افراد معمولی جمع شده است.

در ابتدای این آیین مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر از عوامل زورخانه به دلیل میزبانی این جشن و ضمن خیر مقدم به کلیه نیکوکاران و هنرمندان و مسئولین حاضر در این آیین روحانی گفت: یکی از زیباترین اقدامتی که در استان یزد قریب به یک سال است در حال برگزاری است، پویش دوشنبه‌های رهایی است که خیرین دست به دست هم داده و هر دوشنبه ضمن دیدار از بنا‌ها و خانه‌های قدیمی استان با کمک‌های خرد و کلان خود زمینه آزادی تعدادی از زندانیان غیر عمد را فراهم میکنند.

سید مسعود عظیمی ضمن اشاره به آزادی تعداد ۴۶ مددجو از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: بدهی این مددجویان مبلغ ۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که مبلغ ۷۳ میلیارد تومان در قالب گذشت رضایت مندانه از شکات آورده مددجو و پذیرش اعسار توسط مراجع قضایی تامین گردیده و با پرداخت مبلغ ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان این زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

 وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۲۸ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۱۰ محکوم مربوط به پرداخت مهریه، تعداد ۶ محکوم مربوط به پرداخت نفقه، تعداد ۱ مددجو محکوم پرداخت دیه تصادفات رانندگی و تعداد ۱ مددجو نیز مربوز یه پرداخت دیه حوادث کارگاهی بودند که از این تعداد زندانی آزاد شده ۶ مددجو زن بوده و مابقی نیز مرد بودند.

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر توجه به تحقیقات در خصوص پرونده‌ها و مددجویان مشمول کمک این ستاد مردمی گفت: مهمترین سرمایه ستاد دیه اعتماد مردم است و ما در این ستاد بر این باوریم که امانت دار مردم هستیم برای خفظ این سرمایه همواره توجه به تحقیقات در پرونده‌های محکومین مالی یکی از بزرگترین دغدغه ماست و به آن توجه ویژه داریم.

 گفتنی است اجرای این برنامه به عهده عباس گلرسان یکی از چهره‌های معروف و مجریان خوب استان یزد بوده و در ادامه این برنامه پخش تیزر‌های ستاد دیه و دوشنبه‌های رهایی از دیگر برنامه‌ها در این جشن بود و در پایان نیز ورزشکاران زورخانه‌ای به ورزش باستانی پرداخته و آیین گلریزان را به شکل سنتی برگزار کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.