امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی که با خود رگبار باران و رعد و برق به همراه دارند، شمال آذربایجان‌غربی را فرا گرفته است.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فعالیت امواج ناپایدار بارشی به صورت افزایش ابر، بارش باران بهاری و رعد و برق در مناطق شمال استان تا پایان هفته جاری تداوم دارد و فعالیت این امواج در مناطق مرکزی استان کمتر و در مناطق جنوب نیز وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مدت از نظر دمایی نیز شاهد تغییرات محسوسی نخواهیم بود و دمای هوا همچنان گرم بوده و مردم استان روز‌های گرمی را سپری خواهند کرد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباددر ادامه گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۷ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی اظهار کرد: این وضعیت آب و هوایی در آذربایجان‌غربی تا روز‌های پایانی هفته جاری تداوم دارد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.