مردم آذربایجان‌غربی از چهارشنبه منتظر بارش باران پاییزی باشند

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی، با عبور امواجی از تراز میانی جو بارش باران از روز چهارشنبه هفته جاری استان را فرا می‌گیرد.

مهدی کریمی کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با فعالیت این امواج در استان احتمال کاهش دما، بارش برف و وزش باد در ارتفاعات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در اغلب مناطق کشور فعال خواهد بود، اضافه کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در زمان فعال بودن این امواج برای استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: کاهش دید در جاده‌ها و لغزندگی مسیر‌های مواصلاتی نیز برای استان در روز‌های پایانی هفته جاری تا روز جمعه پیش بینی می‌شود.

کریمی با بیان اینکه هواشناسی استان نسبت به فعالیت این امواج در استان هشدار زرد صادر کرده‌، گفت: لازم است تا روستاییان و عشایر از چرای دام به علت احتمال وقوع صاعقه در روز‌های چهارشنبه تا جمعه در ارتفاعات خودداری کنند و کشاورزان نیز به توصیه‌های هواشناسی کشاورزی توجه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.