رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با تقویت سامانه بارشی فعال در جنوب آذربایجان‌غربی، این منطقه در روز‌های پایانی هفته جاری بارانی خواهد بود.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که از اوایل هفته وارد منطقه شده در روز‌های پایانی هفته به ویژه روز پنجشنبه تقویت شده و بارش‌های خوبی به همراه دارد که پیش بینی می‌شود این بارش‌ها به صورت رگبار توام با رعد و برق و وزش باد بوده و تا روز جمعه تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته بارش‌هایی در مناطق مختلف استان ثبت شده، افزود: در این مدت بیشترین بارش در چایپاره با ۷.۵ میلی‌متر، چالدران با ۶ میلی‌متر، سردشت با پنج میلی‌متر، ماکو با ۲.۵ میلی‌متر، میاندوآب با ۲ میلی متر و ارومیه، پیرانشهر و نقده با کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: در روز‌های آینده روند کاهش دمای هوا در این منطقه تداوم دارد و به طور نسبی دمای هوا بین یک تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مجموع بارش‌های پاییزی در مهاباد گفت: در سال آبی جاری تاکنون ۱۴ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۰ درصد افزایش داشته است.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.