برای نخستین بار:

محیط بانان همدان به دوربین‌های دید در شب مجهز شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: برای نخستین بار محیط بانان این استان به دوربین حرارتی دید در شب مجهز شدند.

سیده مریم محمدی گفت: این اداره کل جدی‌تر و پررنگتر از سال‌های قبل موضوعات مرتبط با یگان حفاظت و مناطق تحت مدیریت همدان را مورد پیگیری قرار داده و علاوه بر رفع مشکلات و کمبود‌های موجود، امکانات و فرصت‌های کم نظیری را برای تحقق اهداف یگان حفاظت محیط زیست استان فراهم کرد.

او گفت: برای نخستین بار محیط بانان این استان به دوربین حرارتی دید در شب مجهز شدند و اعتبار مورد نیاز برای خرید یک دستگاه دیگر به منظور برخورد با تخلفات شبانه شکار و صید تامین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: افزایش آمادگی جسمانی و ارتقای علمی نیرو‌های یگان حفاظت با ارائه آموزش‌های مرتبط از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی دفاع شخصی، قانون بکارگیری سلاح، سلاح شناسی و برگزاری میدان تیر، بازآموزی دوره ضابطان دادگستری، اعزام نیرو‌های استخدامی جدید به دور‌های آموزش محیط بانی بدو خدمت و حضور حداکثری محیط بانان در دوره‌های آموزشی مجازی در بستر جام صورت گرفت.

محمدی با بیان اینکه مدیر برتر کشوری در حوزه فرماندهی یگان حفاظت شده است گفت: فراهم کردن شرایط لازم برای حضور فعال و موثر فرمانده یگان در جلسات کمیته سرمایه انسانی، شورای معاونان و همه جلسات مهم و اثرگذار در حوزه محیط زیست طبیعی و مناطق تحت مدیریت همچنین تهیه و توزیع لباس و تجهیزات سازمانی و جیره غذایی محیط بانان در کسب این رتبه موثر بوده است.

او گفت: به منظور افزایش انگیزه و استفاده از تجربیات ارزنده سایر استان‌ها در امر حفاظت از زیستگاه‌ها و حیات وحش اعزام فرمانده یگان و مسئولان مناطق حفاظت شده این استان به استان‌های گلستان (پارک ملی گلستان)، چهار و محال و بختیاری (پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد) و کردستان (منطقه حفاظت شده بدر و پریشان) همچنین اعزام محیط بانان به سفر زیارتی مشهد مقدس و تشویق آنان انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: به منظور رفع نیازمندی‌ها و نواقص پاسگاه‌های محیط بانی نسبت به تعمیر ساختمان پاسگاه‌های شهید یاری، سلطان آباد، ملوسان، قراکند و شراء اقدام شد.

محمدی گفت: مجهز شدن پاسگاه‌های محیط بانی به اسلحه خانه استاندارد، ساخت و تجهیز پاسگاه محیط بانی یاسین واقع در منطقه حفاظت شده گلپرآباد نیز در کسب این رتبه تأثیرگذار بوده است.

او گفت: به منظور حمایت، حفاظت و پشتیبانی از مناطق تحت مدیریت نسبت به خریداری تجهیزات، نصب و راه اندازی سیستم پایش تصویری منطقه لشگردر ملایر اقدام شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان از طراحی، تجهیز، نصب و راه اندازی مرکز پایش و مانیتورینگ اداره کل و امکان دریافت برخط تصاویر دوربین‌های پایش مستقر در مناطق خبر داد.

محمدی گفت: اجرای طرح آبرسانی به منطقه حفاظت شده شراء با همکاری صندوق ملی محیط زیست پایان یافت.

او گفت: همچنین طرح آبرسانی به کوه سرده منطقه حفاظت شده لشگردر با همکاری پادگان تیپ زرهی امام علی (ع) اجرا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: به منظور افزایش توان عملیاتی و بازدارندگی ماموران یگان حفاظت تهیه تجهیزات انفرادی، دفاع شخصی، اطفاء حریق و وسایل دفع حمله حیات وحش و مقابله با بیماری‌های مربوط به حیات وحش در قالب ۲۶ قلم تهیه و تحویل پاسگاه‌های محیطبانی و مامورین یگان حفاظت شد.

محمدی گفت: تجهیزات دفاع شخصی شامل ۷۰ افشانه، ۳۰ دستبند فلزی و ۳۰ دستگاه شوکر تهیه و بین پاسگاه‌های محیط بانی و پرسنل یگان حفاظت توزیع شده است.

او گفت: جلب مشارکت مردم و مسئولان در امر حفاظت محیط زیست به خصوص مناطق تحت مدیریت استان صورت گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: در این مدت امام جمعه و استاندار همدان و دیگر مقامات عالی رتبه دولتی به منظور هم افزایی و جلب رضایت و مشارکت آنها از مناطق حفاظت شده بازدید کردند.

منبع ایرنا

محمدی بیان کرد: ۸۷ نوبت از شهرستان‌های دارای منطقه تحت مدیریت پارسال بازدید به عمل آمد که ۷۲ مورد بازدید و سرکشی از مناطق حفاظت شده استان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.