به زودی

مرکز جدید نگهداری حیوانات بدون صاحب در همدان ساخته می شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان از ساخت مرکز جدید نگهداری حیوانات بدون صاحب شهرداری همدان خبر داد.

بابک مهدی آزاد گفت: مرکز جدید نگهداری سگ‌های بدون صاحب در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع در حال ساخت است و تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

او با اشاره به اینکه پس از دریافت گزارش از سوی شهروندان در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به جمع‌آوری سگ‌ها اقدام می‌شود، گفت: سگ‌های بدون صاحب به شکل روزانه از سطح شهر جمع‌آوری شده و پس از انتقال به محل نگهداری موقت، پروسه عقیم سازی و کنترل جمعیت، نگهداری و تامین غذای آنها با همکاری شهرداری و گروه‌های مردم نهاد و NGO‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: بر اساس آمار سامانه ۱۳۷ رضایت شهروندان از اقدامات شهرداری در این خصوص بالای ۹۵ درصد است.

آزاد با تأکید بر اینکه همدان یکی از پاک‌ترین شهر‌های ایران در خصوص وجود سگ‌‎های بدون صاحب در شهر است، گفت: روزانه اتفاقات ناگواری در شهر‌های دیگر رخ می‌دهد، اما در شهر همدان طی چند سال گذشته مورد حادی وجود نداشته است.

او گفت: بیشتر آمار سگ گزیدگی در همدان مربوط به نگهداری خانگی سگ‌هاست و درصدی که به نام سگ‌های بدون صاحب ثبت می‌شود به دلیل وجود تنها یک مرکز پیشگیری از بیماری‌ها، مختص به شهر همدان نیست و شامل شهر همدان و حومه آن است.

رئیس سازمان پسماند شهرداری همدان گفت: آمار‌های دریافتی گویای این است که در بافت مرکزی شهر به تعداد اندک، اما در حواشی شهر به علت نزدیکی به مناطق روستایی و کوهپایه‌ای شمار سگ‌های پرسه زن بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.