در جریان بازدید وزیر کشور از بافت تاریخی شیراز، او بر آزاد سازی عرصه تاریخی عمارت دیوانخانه در شیراز دستور داد و تاکید کرد: ساختمان‌های مزاحم به ویژه ساختمان مخابرات در این محوطه تاریخی حذف شود.

احمد وحیدی وزیر کشور در جریان بازدید از بافت تاریخی شیراز، اظهار کرد: عمارت دیوانخانه یکی از بنا‌های با ارزش تاریخی در شهر شیراز است که باید ساختمان مزاحم در کنار این بنا حذف شود.

او افزود: قبلا شهرداری برخی از بنا‌های مزاحم در این محوطه را تملک و حذف کرده است و هم اکنون باید ساختمان مخابرات در این مجموعه هم تخریب و حذف شود.

وزیر کشور با بیان اینکه با حذف و تملک ساختمان‌های مزاحم، مجموعه‌های تاریخی در بافت‌ها به یکدیگر متصل می‌شود، افزود: عمارت تاریخی دیوانخانه در دل طرح بازآفرینی محور زندیه قرار گرفته است و به طور حتم با اجرای این طرح و احیای آثار دربافت تاریخی بازآفرینی واقعی اتفاق می‌افتد.

 با پیگیری‌های اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، عمارت دیوانخانه که یکی از بنا‌های دوره زندیه در شیراز است پس از ۲ دهه در نوروز امسال بازگشایی و به یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز تبدیل شد و مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته است. 


بیشتر بخوانید

ماجرای تخلیه نکردن عمارت دیوانخانه وکیل از سوی شرکت مخابرات فارس چه بود؟


برچسب ها: عمارت ، تاریخی ، مخابرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار